| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Antispinn/antisladd Cupra R
|
1209 besök totalt |
|
Någon som VET hur man kan komma runt att permanent urkoppla antispinn/antisladd på en Seat Cupra R -13? Med vänlig hälsning. Thomas _________________ Thomas Runebrant Boxster S -01 GT edi Boxster S -04 Race ex Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
||||||
|
I säkringens vara eller icke vara vore det bra att få klarhet
Abs vill jag inte bli av med. _________________ Thomas Runebrant Boxster S -01 GT edi Boxster S -04 Race ex Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
||||||
|
På Porsche Cayman (som ju också är en VAG-produkt) har en del i USA haft framgång med att koppla ur yaw-sensorn för att bli av med antisladd helt utan att tappa ABS. Antisladd går att stänga av men om ABS går in på ett av framhjulen (båda om man har sportknappen intryckt) så väcks det tillfälligt till liv igen. Kan vara värt att kolla närmare på.
Re:
Tack för tipset Då gäller det bara att få reda på vart den sitter också....
_________________ Thomas Runebrant Boxster S -01 GT edi Boxster S -04 Race ex Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
||||||
|
Re:
Inte nödvändigtvis, kollade upp det till min Z3:a och där är det olika säkringar till ABS och Anti-sladd men sen fanns det en säkring till själva pumpen också och då försvinner båda. _________________ André Westersund Instagram: Andre_Westersund & Westersund_Motorsport BMW M2 LCI, BMW Z4 MC, BMW E46 M3, BMW Z3 Coupe, BMW E34 M5, BMW E28 M535i... |
||||||
|
Re:
Vore det så enkelt så är ju saken biff Är inte hemma nu på några dagar men jag ska kolla upp om det är så lyckligt nästa garage kväll. _________________ Thomas Runebrant Boxster S -01 GT edi Boxster S -04 Race ex Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
||||||
|
Ska på en -13 tydligen gå att permanent programmera bort ESP
Någon som vet om någon som kan göra det inom 10-20mil från Smålandsstenar (9 mil sydväst om Jönköping)? _________________ Thomas Runebrant Boxster S -01 GT edi Boxster S -04 Race ex Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
||||||
|
Re:
Om det går med VCDS och du har vägarna förbi Göteborg så kan jag göra ett försök iaf
Är nog i Jönköping i helgen, kanske lite begränsat med tid dock... _________________ Fredrik Boivie
Kör nu Lotus Exige S2, tidigare Westfield & andra Lotus |
||||||
|
Re:
PM _________________ Thomas Runebrant Boxster S -01 GT edi Boxster S -04 Race ex Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
||||||
|
Hur kom du fram till att det går att programmera bort?
Jag gjorde det via APR's länk på min Jetta -11 och det funkade inte helt.. Det försvann till större delen men jag hade ändå en del bekymmer med att den grep in även med både antispinn och antisladd avstängt. Jag lyckades härleda det till att det fanns något system djupare än ovan, som man inte kunde påverka eller stänga av.. _________________ Emil W |
||||||
|
Re:
Vill inte namnge här men låt oss säga, från säkra källor. Skiljer en del i systemen så det är troligen inte samma i din Jetta. När det är bortprogrammerat så är knappen verkningslös, du kan alltså inte slå på det heller. _________________ Thomas Runebrant Boxster S -01 GT edi Boxster S -04 Race ex Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
||||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1209 besök totalt |