| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
SÄLJES: Audi S3 -01 Banpreppad
|
1361 besök totalt |
|
Säljer en Audi S3 -01 som tyvärr bara står still pga. tidsbrist. Prisvärd racebil både köp/ägandemässigt. Lättkörd och snabb på bana! Som den står nu så är den i ett bra vägskäl mellan att vara fullt återställningsbar, eller att bli mer race med relativt små medel. Alltså registrerad för 5 personer, samt ingen svetsad bur eller så. Så inget konstigt hos transportstyrelsen. Den är rensad på inredning, men all inredning är fräscht och finns kvar. Lite specifikationer: Svensksåld. Bilen har gått ca 20xxx mil. (Exakt siffra kan kollas under veckan då bilen står på annan ort) Just nu obesiktigad. Senaste besiktningen påpekade ett par enkla saker i stil med att reflex bak saknades. Men då varken tid eller ork funnits sista tiden så blev den stående. (Besiktigad 2016-05-06 ua) Som den är nu, så är det bra att slänga in inredning för besiktning pga. antal passagerare. Så för att slippa sånt, om intresset finns att bara ha den reggad för 2 stolar så är ju problemet löst med en enkel omregistrering. Det finns kvitton på över 40 000:- från vintern 2016. Sedan dess har den rullat någonstans mellan 2-300mil varav en trackday. Det som blev monterat på bilen under den vintern är följande: *Nya KW V3 coilovers med möjlighet att justera höjd, retur (16 klick) samt kompression (12 klick) köpt av Pean Sweden. *Ny Sachs PCS tryckplatta, Sachs PCS fjädrad sinterlamell och ett enkelmasigt lättat svänghjul, allt är köpt av DLI Teknik. *Porsche (Brembo) 4kolv ok fram med Ferodo DS2500 belägg och slitsade Brembo skivor och HEL stålomspunna slangar. *Bak sitter det ny renoverade original ok med nya Stoptech skivor och nya Stoptech belägg, köpt av Pean Sweden. *Ny PFC RH665 bromsvätska. *PowerFlex bussningar i Dog Bone och krängningshämmaren fram. *Silikon insugsslang från turbon, köpt av do88. *Ny drivaxel vänster fram. *Nya stabiliseringsstag fram *Nya fjäderbenslagringar. *Nya Q8 Formula F1 10W-50 olja och nytt olje filter (~300mil) *Nya NGK tändstift (~300mil) *Nytt Mahle bränslefilter (~300mil) *Motorn är en 1.8l turbo på 210hk original, där sitter det ett steg 1 nu som tidigare ägare har fått installerat så nu levererar runt 260hk. *6-Vxl manuell låda. *Quattro (Haldex) *Öppet luftfilter. *OPM TRS skalstol på ställbar glidskena och ett Sabelt 4punktsbälte. *Bortplockat diverse inredning som tex. baksäte, asfaltmattor mm, så den väger bara 1280kg utan förare och halv tank som den står nu. *All inredning finns som sagt kvar och följer givetvis med vid köp. *Jag har 2 uppsättningar däck och fälg till bilen. Uppsättning 1(gata): XXR 527 18x9,75" fälgar med nya 245/40-18 Bridgestone Potenza S001 däck. Uppsättning 2 (bana): Audi 18" original fälgar med nästan nya 225/40-18 Michelin Cup2 däck (har gått 2 trackday körningar). Inga vinterdäck finns. Det sitter en Pioneer AVH-4400BT med DLS högtalare fram och Bose bak. (det sitter inga bak nu då inredningen är bortplockad men dom följer med) Jag har en hel pärm full med diverse kvitton och andra papper från att bilen var ny. Stämplad service bok fram till 171450mil Kamremmen är bytt vid 12003mil. Det följer även med en helt ny 3" downpipe. (ej monterad) För mig har det endast blivit lite mil på gata och 1st trackday på Gelleråsen. Detta pga. att jag stått med både separation med husförsäljning etc. samt bytt jobb sedan jag köpte bilen och inte pga. bilen i sig. Hade gärna kört mycket mer på bana med den. Varvtid på Gelleråsen första gången på banan, och första gången med bilen: 1:22,84 Bra att veta: *Dumpen hänger sig ibland vid gaspådrag. *Reflex bak saknas. *Vakuumpumpen till centrallås fungerar inte. Jag väljer nu att sälja den obesiktigad för ett lägre pris än jag egentligen vill ha pga. att jag inte har någon tid/ork att pyssla något med den. Under hösten kommer jag dock göra klart den och då är priset ett annat. PRIS BESIKTIGAD: 65.000kr PRIS NU (OBESIKTIGAD): 50.000kr Bilen står i Fagersta, Västmanland Telefon: 072 394 3911 Länk till förra ägarens Garagetsida: https://www.garaget.org/?car=396662
_________________ Timmy Fredriksson |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
|
1361 besök totalt |