Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 1 besök senaste veckan (34089 totalt) |
![]() Hade tänkt använda dessa äkta Magnumstolar som jag och min son har i isbilen men såg nu att dom är utom all räddning... Är det någon som har Recarostolar i tigerväv (kolfiber/kevlar) med det typiska förstärkningskrysset i ryggen? Tror att dessa tillverkades mellan 1984-1993 ungefär. All info om dessa stolar är välkommen. _________________ Stefan Olsson |
||
Re:
Tyvärr är det hål på flera ställen i klädseln. Visst det går ju att klä om dom. Däremot kan det kanske bli svårt med logotypen, som ser ut att vara någon påklistrad grej. Men visst hade det varit häftigt, dom hade ju matchat bränslepumparna som också kommer från Magnum. ![]() _________________ Stefan Olsson |
||
För det första ställer jag mig i kören men mössan i hand och beundrar!
Sen undrar jag hur du hängt upp rattstången? Ser inte ut som på gatbilar, tex 240, att den kan glida ur sitt fäste vid krock? Ser ut som den sitter stumt? _________________ Tony Tegheim - Mooseville Performance https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=23282 www.mooseville-performance.com |
||
Re:
Näää...Hur menar du nu? _________________ Stefan Olsson |
||
Re:
Näää...Hur menar du nu? _________________ Stefan Olsson |
||
På en "vanlig" 240 sitter rattstången fäst att man vid krock komprimerar dragspelet och rattstången glider ur sitt fäste via två nylonbussningar och som är iskjutna i plåtbalken under instrumenteringen. Nu har du inte den plåtbalken, och inte jag heller. Men jag trodde i vilket fall att man var tvungen att efterlikna funktionen? Svårt att förklara utan bild kände jag nu.
_________________ Tony Tegheim - Mooseville Performance https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=23282 www.mooseville-performance.com |
||
Angående stolstyg och logga.
Vore jag dig skulle jag maila eller höra med någon av de större stolstillverkarna. Jag har själv köpt nytt tyg till en OMP en gång. Borde gå att köpa nytt överdrag. Sedan så borde ju nått screentrycksföretag kunna göra liknande logga. Typ sånn man värmer fast i tyget som blir lite mitt emellan logga och tryck. Borde se lite ut som det du beskriver. Denna tråd följer man ju maniskt ![]() _________________ Jocke Hellqvist. |
||
När det gäller logga så kolla med "www.ljungby-textiltryck.se". När jag bodde i Ljungby för 15år sedan gjorde de alla sorters jobb, de gör även brodering. Samtidigt är det rimligt avstånd dit.
Skulle det vara möjligt kan jag klart tänka mig ett besök vid något tillfälle, den här bilen kommer bli något extra ![]() _________________ Fredrick Carlsson |
||
Tyvärr saknas det fortfarande endel delar...
http://www.bilsport.se/artikel/nar-s _________________ Stefan Olsson |
||
Herrejösses. Du skapar en våt dröm.
Såg bilen på framsidan av spoilernytt och bläddrade som hastigast i affären. Fick senare tips om att projektet skulle finnas här.... Vad är det för delar som saknas? Om du tillverkat dubletter av delar kan jag kanske vara intresserad av vissa saker... Men det kan vi ta via PM i så fall. _________________ David Olsson |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 1 besök senaste veckan (34089 totalt) |