Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
SÅLD: Porsche 928S Manuell (!) från 83 NYTT PRIS 5/9
2244 besök totalt
Medin
Borås
Här sen Apr 2004

Trådstartare

SÅLD!

Hej!

Hjälper storebror att sälja sin 928 då han inte har något konto här (men iaf några vet vem jag är... )

Bilen i fråga är en röd Porsche 928S från 1983, den har gått ~17000 mil och är manuell ("Dog Leg"... Samt att synkron på 2:an och 3:an byttes innan den blev avställd senast).
Då det var någon excentrisk miljonär som var tidigare ägare så har den även fått lite vassare kammar, portade och polerade toppar, ställbara röda Koni, headers osv. Och som ni ser på bilden så sitter det fina OZ "Three piece"-fälgar på.
Som den står nu så är den avställd och obesiktigad, spindelled vä.fram byttes nyligen och behöver även en hjulinställning. Varvräknaren strular lite också.

Ingen rost, inga bucklor eller liknande.
Går som ett as och skämmer knappast ut sig på bana helller.

Kontakta mig vid seriöst intresse så förmedlar jag kontakten vidare, asking price är 90.000:- men kan komma att ändras beroende på besiktningsstatus eller om vi misslyckats totalt med omvärldsbevakningen... (Hyfsat udda bil med udda specs...)

Finns på PM eller förnamn.efternamn via gmail

Ciao!

Citera
Medin
Borås
Här sen Apr 2004

Trådstartare

Citera
PiotrW
Limhamn, SWE
Här sen Nov 2014

Re: SÄLJES: Porsche 928S Manuell (!) från 83 NYTT PRIS 5/9

Medin skrev:

Ingen rost

Rost får man nog leta nån annanstans, då hela bilens karroseri är gjort av aluminium.

En sån här gubbaräser skulle man haft, men med fyra bilar på uppfarten är det redan för trångt...

Malmö
Här sen Feb 2004

PiotrW skrev:
Medin skrev:

Ingen rost

Rost får man nog leta nån annanstans, då hela bilens karroseri är gjort av aluminium.

En sån här gubbaräser skulle man haft, men med fyra bilar på uppfarten är det redan för trångt...

928 kan rosta ganska ordentligt, de (Porsche) gjorde bara en bil med aluminiumkaross. Har för mig att det är dörrar, skärmar och huv som är alu på produktionsmodellerna.

Borås
Här sen Apr 2004

Trådstartare
83.000?

Citera
PiotrW
Limhamn, SWE
Här sen Nov 2014

sweanders skrev:
PiotrW skrev:
Medin skrev:

Ingen rost

928 kan rosta ganska ordentligt, de (Porsche) gjorde bara en bil med aluminiumkaross. Har för mig att det är dörrar, skärmar och huv som är alu på produktionsmodellerna.

My bad...

Minnet sviker tydligen, jag var helt övertygad om att den hade en helaluminiumkaross.

Borås
Här sen Apr 2004

Trådstartare
Bilen är "tingad" så att säga 👍

Citera
SÄLJES
2244 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande