| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
Opel Speedster 2003, 2400 mil.
|
602 besök totalt |
|
Säljes då den dessvärre inte används tillräckligt ofta, eller på rätt sätt. Har gått ca 100 mil om året de senaste åren. Pris 185000:- Tänker troligen införskaffa en Opel GT roadster 2007-2010 istället, som förhoppningsvis passar vårat behov bättre. Kan ev tänka mej en diskussion om byte, om det är rätt bil i mycket bra skick. 2400 mil. Nybesiktigad (alla papper finns). Även nyservad! Full historik finns! 2 ägare. Jag köpte den av en familj i Tyresö 2013, bilen hade då gått ca 1400 mil. Aldrig körd på bana! Är privat importerad, men har inte haft någon privat ägare utomlands. Första ägaren var den jag köpte den av. De hämtade bilen ny hos Opel original handlare i Tyskland. All dokumentation finns. Obs! Priset avser bil med Original hjul med original däck. Ace icon fälgar finns också med mycket fina GoodYear däck, och spacerplattor inklusive bultar. Dibilas ljuddämpare bak (kostade ca 7000:-) ger ett dovare och sportigare ljud utan att det är störande, original finns kvar och kan lätt återställas. Kylaren är utbytt till en helt i aluminium. Originalkylaren som har plast gavlar börjar ofta "fukta" i skarvarna på grund av ålders skäl. Originalkylaren finns ändå kvar och medföljer. Hardtop (extra tillbehör) som är proffs lackad i bilens gula kulör (original var den silver till alla bilar). Soft top finns givetvis också! Medföljer förvarings "påsar" till både hardtop och soft top! Rutramen som också är silver original är folierad svart, och går lätt att åtetställa. Bromsbeläggen runt om är bytta till "light" race belägg EBC. Original belägg finns kvar. Stereon i bilen är utbytt, original VDO finns kvar och medföljer. Bilen går att återställa till helt Original, förutom hardtop som är lackad gul. Fick även tipset att ett av motorfästena bak sitter lite utsatt för värme och kan behöva bytas. Köpte ett Powerflex för några år sedan som ännu inte har behövts bytas. Medföljer för ev framtida behov. Jag har även inhandlat en "Turbo" vinge bak, som också är proffslackad i bilens gula kulör. Den har aldrig satts på bilen då man måste borra hål. Kan ev! följa med i affären. Bilen är i mycket bra skick! Men är inte ny! Små skönhetsfel finns inuti bilen! Inget allvarligt! Se bilder Massor med bilder finns, vill du att jag fotar något speciellt fixar jag det! Bildlänk: https://we.tl/b-I1V3qsEQpz
_________________ Jörgen Karlsson |
![]() |
SÄLJES
|
602 besök totalt |