| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Bogserögla 944 -83
|
3 besök senaste veckan (755 totalt) |
|
Bogserögla 944 -83
Hej! Vill sätta ett bogserband istället för fast ögla i min Porsche 944. Men jag har svårt att hitta hitta vilka gängor det är i original bogseröglefäste, där jag hade tänkt sätta bandet från början. Eller vart jag ska fästa remmen överhuvudtaget. Så min fråga är hur och var fäster man bäst en bogserögla i en 944? Har inte tillgång till eller kunnande för svets... _________________ Niclas Frising Porsche 944 -83 typ färdig, finjustering pågår Mål: gatlegal för trackday eller rolig leksak |
||
|
Re: Bogserögla 944 -83
söker man så är gängan: DIN 405 Rd 20 x 1/8" När jag letade för lääänge sedan så var svaret någon udda gänga som främst användes för länge sedan inom brandkårer. För bogseröglor verkar det bara vara Porsche som har den. Enklast är kanske att köpa en ny ögla på Porsche (har för mig att de inte var dyra när jag köpte) och sedan lämna in till en skräddare för att sy dit ett band. Jag vet en som gjort så, och även testat bandet/stygnen ( ). Men fråga mig inte vart han lämnade in det.
_________________ Mvh /Marcus I garaget: Påffe 944 & Martini Seven |
||
|
Jodå, vill också minnas att det är typ samma på de flesta Porschar (har för mig det var något 996 artikelnummer på en jag köpte ny till min). Antingen gör du som beskrivet ovan, en originalögla (ny eller bagagnad) och syr en stropp till den. Eller letar efter färdiga eftermaknads grejjer för Porsche, brukar kosta en del och du får dubbelkolla att det blir rätt.
_________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||
|
Tack för info.
Jag har en originalögla men den är för liten i själva öglan. Hur har du gjort på din bil Eddie? Såg att du hade en schackel som stack ut. Jobbar helt enkelt vidare!
_________________ Niclas Frising Porsche 944 -83 typ färdig, finjustering pågår Mål: gatlegal för trackday eller rolig leksak |
||
|
Re:
Inget speciellt avancerat. Kapade bort originalöglan men behöll så mycket material från själva bulten. Borrade ett hål igenom och monterade en schackel. Tvärr är öglan för liten och större schackel hade heller inte blivit bra. Så jag lät sy upp stroppar om med lätthet klarade 60mm. Kör så fram för att inte ha så mycket utstick, bak sitter original med stopp.
_________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Bogserögla 944 -83
|
3 besök senaste veckan (755 totalt) |