Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Elitracing (åskådarracing) F1 2019 | 5508 besök totalt |
Silly season verkar vara igång.
Leclerc till Ferrari, Kimi till Sauber. Fick Marcus stanna? _________________ Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld* BMW E30 328 långlopps bil *Såld* VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress |
||
_________________ Magnus Wideman Golf MK8 R PP & Cupra Born E-Boost https://www.youtube.com/channel/UCOQb17Kro9L-iuT91cKxsjA https://www.instagram.com/faceliftgt |
||
De håller väl ME på halster så han ska fortsätta fokusera.
Om inte annat lär han vara en blivande Le Mans-förare för han har förmågan att hålla liv i däck utan att köra sakta. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||
Jag är mest förvånad över Riccardo, har sett honom som en "förstaförare" i ett bra stall men det är få platser, Renault känns som ett nerköp...
Har inte haft förtroende för Räkan sedan han blev utfrusen från Ferrari (2010) och nu börjar han bli gammal, men bra som "andraförare", vilken roll han får hos Sauber kan jag inte se framför mig... Force Indias framtid är oviss, beror på hur mycket pengar de nya ägarna tänker pumpa in. https://www.racefans.net/2019-f1-sea _________________ Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW = NILLET RACING = https://www.ellensagentur.se | http://www.cancerstiftelsen.com |
||
Jag är mest förvånad över att Kimi inte avslutar sin F1-karriär i Ferrari. Men släktskapet till Ferrari via Alfa och det faktum att han började i Sauber innebär kanske att det blir en bra kompromiss för honom. Han bör ju ha massor av erfarenhet att tillföra till teamet som kan lyfta dem och den teamkamrat han får - vem det än blir. Hoppas verkligen att Marcus blir kvar vilket inte bör vara omöjligt om Ferrari nu använt "sin" Sauberstyrning till rokaden mellan Kimi och Leclerc. Mitt stalltips (och förhoppning) är att Kimi på nåt sätt lyckas ta en pallplats åt Sauber under 2019 Riccardos flytt till Renault är ju ett nerköp i dagsläget men ändå logisk med tanke på vilka alternativ som finns / fanns för honom. Att vara försteförare, eller i alla fall få en chans att ta den positionen, i Renault som möjligen kan vara på väg uppåt i fältet, är nog mer motiverande än att vara dömd till att vara wingman till MadMax i en Red Bull som får Hondamotor 2019. Ska bli spännande att se vad som händer hos Haas och Force India samt om det på något sätt löser sig för Ocon. Jag funderar också på ifall Alonso verkligen kommer att köra resterande race 2018? Han verkar ju ha noll i motivation och det måste ju vara ett bekymmer för teamet. _________________ Mats Forssén Mondial T |
||
Alonso kör väl fortfarande snabbare än "wonder boy" så helt omotiverad verkar han inte. Visst hade den tidigare Alonso inte skrattat efter krånglet under kvalet senast, men han verkar köra så fort bilen går att köra.
Ricciardo ville nog mest byta från Red Bull och Max och det bästa som fanns att välja var Renault. De verkar lite väl nyckfulla i sina F1-satsningar så lite risktagande är det. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||
Hade också trott Kimi skulle sluta efter Ferrari men.. Ska bli lite kul att se honom i en sån bil, även om jag inte kan låta bli att tänka på Schumachers sista säsonger och hur trist det kändes. Men Sauber är väl i princip en testplattform för Ferrari så jag tänker mig att de betalar rätt bra för att ha en sån som Kimi i det stallet. Och de har ju gjort rejäla framsteg denna säsong så bara det håller i sig kan han ju "utan problem" köra in poäng i racen. För även om de inte kör med förste/andreförare så.. Ja, det är Kimi.
Stora grejen för Ricciardo är att han går in i ett fabriksstall och där finns ju rätt bra med möjligheter. Även efter F1-karriären, om man nu ska vara sån. _________________ //Jonas Ström Meganekombi -17 Honda VFR1200F -10 (hoj) Mellan två banåkabilar.. |
||
Skulle gissa att Raikkönen är "backup" i Sauber åt Ferrari om LeClerc inte håller. Ferrari brukar ju inte släppa fram yngre förare så att då ha en race-ready Raikkönen i bakfickan är nog en försäkring och förutsättning för att LeClerc ska få åka Ferrari-bil 2019..
Å Ricciardo, tja.. var nog inte så svårt val, endera så stannade han i Red Bull med Hondamotor och med mindre betalt än Verstappen.. eller mer betalt i Renault, som verkligen satsar de kommande åren.. |
||
Ja, trist men inte så konstigt. Marcus har trots allt inte tagit många poäng senaste säsongerna, och varit långsammare än Leclerc tex senaste säsongen. _________________ Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld* BMW E30 328 långlopps bil *Såld* VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress |
||
Verkar varit Kimi som tog Marcus plats. Giovinazzi kom in via Ferraris plats i Sauber. _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||
_________________ Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW = NILLET RACING = https://www.ellensagentur.se | http://www.cancerstiftelsen.com |
||
Jag såg att Tobi Grüner twittrat ut en jämförelse mellan rattarna när Kubica och Stroll kör.
Det lär inte vara lätt att köra med den andres ratt. https://twitter.com/tgruener/status/ _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||
Nåja, första kvalet fixat.
Inga större chocker längst fram, förutom att Gasly inte fick till något då. Haas var ju riktigt stabila och McLaren fick ju in en i topp10 direkt, bra så. Intressant att Force India (eller ja, Racing Point då) har en på p10 och en på p16 utan att den andra bilen egentligen gjorde något misstag.... _________________ //Jonas Ström Meganekombi -17 Honda VFR1200F -10 (hoj) Mellan två banåkabilar.. |
||
Elitracing (åskådarracing) F1 2019 | 5508 besök totalt |