| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
köpes : mercedes 190 evo 1 el 2 kit mm
|
820 besök totalt |
|
Hej har en 2,3 16v o tänkte bygga om den till mer banbil/race bil o söker delar , el var rekomenderar ni att man beställer kit ifrån gällande passform mm . kan även vara intresserad av en till motor 16v kan även vara intresserad av objekt / race kaross 190 070-5645775 _________________ torbjörn johansson |
|
Den enda som gör vettiga grejer är Thorsten Stadler på TST Sport + Technik. Dom är klart dyrare men avgjutna av originaldelar så även orgiinalnummer är ingjutna på baksidan. Han har även Evo 2 i DTM utförande med snabbfästen i kolfiber/kevlar.
Har själv min egen 190 Tävlingsbil hos honom på vintrarna på förvaring. Nytillverkar även det mesta av DTM-delar till till 190. Han är inte kanske inte billigast men håller hög kvalitet. _________________ Mikael Lindqvist SVKG 692 |
|
Hedgehog har EVO 1 kit samt EVO 2 kit, sen har även ELBE EVO 1 kit. Passformen från hedgehog är sådär, som Mikael är det TST som gäller om du ska ha 100% passform.
_________________ BMW 135I CSL http://www.speedhunters.com/2013/07/predictability-is-dead-the-turbo-mercedes-190/ / Alexander Lindquist |
|
Elbes Evo 1 kit hade jag från början och det var kopior på Stadlers grejer, dom var ca 4-5mm för bredare än originalen tyvärr.
Enda som är bra hos Hedgehog är vingen för där fick han låna en originalvinge av mig att gjuta av. Tyvärr misslyckades han men cc-måttet på infästningen på vingen...
_________________ Mikael Lindqvist SVKG 692 |
![]() |
SÄLJES
|
820 besök totalt |