| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
SÅLD Vauhall VX220 Turbo / Opel Speedster Turbo Stage 4+
|
6601 besök totalt |
|
Lägger ut den här också I hopp om att nån kommer köra mer den än jag som aldrig får tiden att räcka
Perfekt för track days, bygga vidare för time attack eller bara som ruskigt snabb gatbil. Modellen är baserad på Lotus Elise / Exige och såldes i Europa som Opel Speedster Turbo och i England som Vauxhall VX220 Turbo. Mer ombonad än en Caterham Seven men med bibehållen rå körupplevelse. Bilen är importerad av mig. Det finns drösvis med dokumentation. Dessa bilar är sällsynta moderna klassiker med stabil värdekurva. Besiktad till maj 2019, bara stoppa in nyckeln. Precis bytt kamrem, vattenpump och spännare också. OBS! Den har ratten "on the right side", dvs. högerstyrd. Motor ======= Motor renoverad och ombyggd med smidda delar Custom Matt Bentley Racing Stage 4+ Map bänkad till 278 hk / 460 Nm på hjulen vikt 930 kg Stage 4 cool running tändstift Ny alukylare förra sommaren Pro Alloy Chargecooler (ny 2016) VXR Turboaggregat Turbosmart recirculating valve 80mm slangar VXR High Flow fuel Injectors Öppet sportluftfilter Z20LEH 80mm Luftmassemätare Wossner smidda kolvar Wossner Uprated Lightweight Steel Rods and ARP Rod Bolt Kit Balancer Shaft Removal Kit Uprated Higher Flow Fuel Pump 255 Alloy High Flow Plenum Forge Dual Piston Ram Dump Valve Cam Breather pipe Full 'Chris Tullet' 3" exhaust system Front pipe Har en sport cat för besiktningen, som enkelt byts då den sitter med v-band Drivlina ========== Renoverad växellåda och då sattes diffen in Quaife LSD differentialbroms Helix 4-paddle clutch koppling Lättat och balanserat svänghjul Avluftning för växellåda Chassi ============= Matthew Bentley Racing Ltd hjulinställning (dock nu ändrad) 1" krängningshämmare GaZ dämpare med custom fjädrar front 425 rear 475 Team dynamics pro race 1.2 (16/17) svarta Yokohama ADVAN Neova AD08 Front / back Polyurethane motorfästen Bromsar ======== Pagid RS42 fronts, RS14 rears Motul RBF racing bromsvätska Stahlbus Speedbleed ventiler för enkel luftning av bromsar runtom HEL stålomspunna slangar Dimljus borttagna till förmån för bromskylningskanaler Interiör ======== Bra skick för ålder Läderklädda trösklar Svankstöd på stolarna Autogauge Turbo Boost Gauge Aluminium spakar för blinkers / vindrutetorkare Läderkladd rattkolumn & mittkonsol tröskelskydd i kolfiberlook Exteriör ======== Karosskick motsvarande miltal Xenon (enkelt att byta till halogen för besikningen) Strålkastare ombyggda för högertrafik med nya lampglas och nya förstärkta fästen inuti för projektorlinserna Jimsan diffuser Carbon GT vinge 10" Gälar fram Centrallås Batterisolator Fler bilder på dropboxen och massor fler finns. https://www.dropbox.com/sh/mvelcpge0 Rejsapris 179.900 kr Enda byten av intressen är Miata eller Seven typ Caterham eller Westfield då jag aldrig ägt nån sån
Christopher Zell
_________________ Christopher Zell |
||
|
Re:
Tyvärr inte, däri ligger problemet och huvudanledningen till försäljningen, jag hinner aldrig köra. Köptes tänkt som en banbil men har i verkligheten bara gått lite glassturer. Sorgligt men sant. Så tänkte nån annan ska få ta över och "vinna" lite track days ;-) _________________ Christopher Zell |
||
|
HÖSTPRIS! 150.000 kr
På grund av akut sjukdom står tillvaron på huvudet just nu och en sportbil står lågt på priolistan. Köp den nu, och sätt din egen prägel under vintern innan det är dags för nästa års bansäsong! Några småsaker behöver ses över men pga. Min sjukskrivning har jag inte möjlighet att ta tag i detta förrän senare i vinter så klipp den nu till höstpris. Pma / maila / ring 0733544660 _________________ Christopher Zell |
||
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
|
6601 besök totalt |