| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
SÅLD: BMW E36 M3 3.2 Coupé -96
|
1 besök senaste veckan (3684 totalt) |
|
Hej, Efter mycket grubblande har jag nog bestämt mig för att helhjärtat satsa på min Subaru istället och därmed sälja min M3:a som jag haft sen hösten 2015. Har haft mycket kul med denna bil men dags att se om det kan finnas nåt intresse att ta över den. Import 99 till Sverige, jag är 7:e ägaren här i Sverige. Miltal ca 19200 Aludörrar men "tyvärr" taklucka för er banåkare
Technoviolett Individual Modena skinninredning Mycket påkostad av mig, strax över 100k under min tid. Bytt mycket slitagedelar, allt i framvagn, alla slangar osv under insug, vattenpump, renoverat Vanos osv. Går mycket bra i motorn enligt mig. Har en del godis på som borde göra den till ett bra utgångsobjekt för till banåka KW Variant 1 chassi (lär bytas ut för bankörning, för mjuka men bra på gatan) Millway ställbara topplagringar fram Förstärkningsplattor till stötdämpartornen bak från Fartfabriken.se BMW original X brace under främre subframe från E36 cab Wiechers fjäderbensstag fram, AC Schnitzer bak H&R krängningshämmare 28mm fram, 24mm bak Turner Motorsport justerbara krängningshämmarstag bak Rogue Engineering växellådsfästen Z3 styrväxel Eisenmann race avgassystem Original M3 GT vinge Mesta i info finns här https://www.garaget.org/?car=385141 Negativt: Växellåda skramlar en hel del vid uppsläppt koppling när lådan blivit varm men är inga konstigheter när man kör den Något bluddrig gasrespons på låga varv när man blippar till gasen från tomgång, har bytt allting egentligen men inte lyckats få bort fenomenet. Märks inte när man kör bilen normalt sett. Finns en hel del stenskott i fronten, huv osv men överlag fin för sin ålder och brukar få beröm för skicket. Hela höger bakskärm har blivit bytt någon gång i bilens historia. Jag vet inget mer om när och hur utan kan notera en icke fabriksmässig kittsträng i bagageutrymmet samt fram mot dörren. Jobbet ser helt ok utfört ut och har inte börjat rosta eller nåt sånt men passformen är kanske inte 100% om man är riktigt riktigt petig (vilket jag är ). Sen stämmer inte nyansen till 100% på hela högra sidan inkl dörr och framskärm mot resten av bilen p.g.a detta. Hade tänkt att lacka om hela bilen för att få den perfekt.
Helt utan rost för övrigt så tveksam om den varit vinterkörd nånting, jag har knappt tagit ut den i regn mer än ett fåtal gånger. Som sagt, fin för sin ålder men den har sina skavanker som drar ner helhetsintrycket en del. Men ingår en del trevligt godis. Inredningen ser riktigt bra ut för sin ålder och miltal. Jag har inte en aning om vad den kan va värd men den spridda prisbilden som är på dessa bilar. Att bakskärmen vart bytt drar väl ner värdet en del men jag är ärlig om det iaf. Upptäckte det själv först efter köp nämligen. Står avställd i Skövde och ni är välkomna att höra av er om ni vill ta en titt. Skicka pm om ni vill ha mer info, regnr osv. Mvh Juha
_________________ Juha Rautiainen Subaru Impreza Sti Type R |
|
Finaste färgen på en E36 M3! Bra combo med inredningen också, lycka till med försäljningen.
_________________ André Westersund Instagram: Andre_Westersund & Westersund_Motorsport BMW M2 LCI, BMW Z4 MC, BMW E46 M3, BMW Z3 Coupe, BMW E34 M5, BMW E28 M535i... |
|
Tackar! Jo just färgkombinationen känns klockren så den blir svår att slå om man vill köpa en annan igen
Och med det sagt så förbehåller jag mig rätten att ändra mig och behålla bilen om det skulle va så att det inte känns rätt för min del. _________________ Juha Rautiainen Subaru Impreza Sti Type R |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
|
1 besök senaste veckan (3684 totalt) |