| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
SÄLJES: TimeAttack dubbelvinge säljes (Porsche 911 GT3R-TT)
|
1050 besök totalt |
|
Yes som rubriken säger så säljer jag min dubbelvinge jag körde med i TA under 2015-2017.. Jag la ner rätt mkt tid på att läsa om Aero och dubbelvingar när jag byggde denna 2015. Stora bladet har samma profil som en 996 CUP vinge men är 170CM bred samt ett mindre sekundär blad. Ursprungligen är ving konceptet med de två vingprofilerna utvecklad av Hubert Bergh för sina CUP bilar i SLC men var då 140CM bred(Dom tyckte att den gav så sjukt mkt DF att dom inte kunde åka bredare.. ;-). Vet ej hur mkt DF den genererar men tryckte sönder plåten i original CUP fästen på bilen så blev tvungen att förstärka bakom som man kan se på bilderna. Pågrund av bredden på vingen behöver mitten förstärkas med ett " stöd" på minst ett ställe ev två. Min förstärkning jag gjorde försvann och jag hade ändå tänkt att göra om det. Nu får nästa ägare fundera på hur det görs bäst! :-) I glasfiber men folierad med carbon utseende. Kör som den är eller dela upp den i två vingar. :-) Finns strax Nord-öst om Sthlm Pris 5500KR (kostade minst det dubbla att bygga antagligen mer) (Vingstöttor till bilen ingår inte men självklart fästen under vingen 92CM brett(om jag kommer ihåg rätt)
_________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson
|
||||
|
Re:
Halloj Cammos blad är en kopia på mitt blad så profilen är samma. Sekundärbladet finns det ingen officiell info om. Enligt ryktet var Hubbe i Tyskland och fick tag i det för att bygga den ursprungliga 140cm dubbelvingen som jag sedan använda för att utveckla min. Om du vill kan du mäta själv. Med vänlig hälsning, _________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson
|
||||
|
Re:
Du kan väl slå mig en pling? 0735202179 _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||||
![]() |
SÄLJES
|
1050 besök totalt |