Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Lotus Elise S1 x 2, 1999 och 1998 | 4449 besök totalt |
Hej,
nyinloggad här, men har varit på Lotuswebben länge. Jag bor i Belgien men är svensk och kör dels sprint i Holland och Belgien med min egen Elise samt co-pilotar i en belgisk race Elise. Hoppas jag kan deltaga på forumet eftersom det är lättare att diskutera på svenska. Hälsningar, Cai |
||
Hur fräck som helst _________________ Sebastian Steiner Vw golf Mk5 cup Vombsmotorsport |
||
ok. Jag berättar lite mer.
Den blågröna bilen är min egen och jag kör sprint/hillclimbs med den i Belgien och Holland. Fn leder jag de holländska mästerskapen i klass 2 efter tre av fem deltävlingar. Nästa är den 11 resp. 25 september. Min bil har följande mods: Janspeed SS, mod airbox, K&N panel filter, flowed head, old 270 cams, Qued 4-2-1 manifold, flexi-CRP, TTB, RS15s/14s, Neovas/Dunlop D105 slicks, adj. ARB, Nitrons suspension, 4-point harnesses, Datatool sequential shift lights, MOG shell racing seat. Vilket ger ungefär 160 bhp och 200 NM vrid. Bilen väger ca 690 kg tom. Den rosa bilen ägs av en belgare och jag co-pilotar då och då. Vi tävlar då i touringcar-klassen och kör endurance race 3-24 timmar. Bilen har inte rullat så mycket i år eftersom ägaren håller på och bygger en villa och inte har tid. Däremot har jag tränat själv med bilen på Zolder under året. Den har en race trimmad Rover K-motor på ca 220 bhp och något mer vrid än min. Dock ligger kraften högt i varvet mellan 6500-8500 varv. Vikten är ca 900 kg med tak, hel bur, vingar och spoiler. Bromsarna är AP racing skivor med Pagids 4-2 pads. Bilen har en 90 liters tank istället för standard 40 liter. Flammorna kommer inte från en turbo, utan pga obränt bränsle i avgasröret. |
||
Våra race- och banåkarbilar Lotus Elise S1 x 2, 1999 och 1998 | 4449 besök totalt |