| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
SÄLJES: såld
|
1158 besök totalt |
|
Re: SÄLJES: miller ac/dc tig
Nej 63A enfas är inte så vanligt precis. _________________ Tony Petersson Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen |
||||||||
|
Lär vara 63 amp 3-fas den behöver.... Inte så vanligt i ett hem det heller dock
_________________ Tobbe Sällfors BMW 2002, Grupp 2 Nürburgring Nordschleife: 9.11 |
||||||||
|
Tyvärr... i merika har man inte trefas... utan mer amp.. och därifrån lär ju svetsen vara???. har själv en 400 amp Miller som går på 2 faser... 34 amp...stoooort as.. med vagn under... väger ett antal hundra kilo.. men så var den billig oxå.. typ 500kr köpte jag den för... med vattenkylt paket.. men om man inte maxxar den. kan jag svetsa på 25 amp.. som jag har i garaget.. just sådana stora gamla merikanska svetsar har ofta högre kopparvärde än marknadsvärde tyvärr....
_________________ Michael Thulesius |
||||||||
|
Har en lite nyare 250 Syncrowave.
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php Som du säger går den på två faser och med 25 Amp säkring kommer man långt. Jag har inte haft några problem och svetsa insug, bränsletankar osv. Måste säga att dessa gamla as till svetsar går finare i Alu än nyare Igbt Kina svetsar. _________________ Bygger. M3e30 Restomod (F80,2JZ) Byggde: Ferrari F40 LM Pyggde: Lotus ExigeM42R Byggde: VW polo WRC replica Eric Johansson Eskilstuna |
||||||||
![]() |
SÄLJES
SÄLJES: såld
|
1158 besök totalt |