Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
SÄLJES Banracingbilar
![]() |
2953 besök totalt |
SÄLJES: Opel Corsa A gsi 2.016v
Äkta corsa gsi med både sbf vagnbok för racing och är gatregistrerad vilket ger den större möjligheter att både köra trackdays eller använda bilen för andra motorsportändamål. Bilen är körd som gatbil därefter ombyggd för Lady cup och långlopps serier ERF som senare ER cup C20xe 1998cc 911kg 49,1% X-vikt ATL fuelcell (fia) Sabelt 6p bälte (fia Sparco pro 2000 (fia) Sparco rätt i mocca Lexanrutor Svetsad bur enligt regemente Snabbtank Tank anläggning medföljer Sellholm coilovers Ombyggda fjädertorn Sellholm knivkrängare AP racing bromsvåg Catchtank för bränsle Bosch 044 bränslepump Aludash Laptimer Bakaxel med skivor från kadett gsi16v Simpson skyddsnät Lambda link HHMS spakställ med uniball lagring Omex shiftlight Stående pedalställ Porsche 996 bromsok Stålskivor med alubells Ap bromscylindrar Stålomspunna bromsslangar Uniball framvagn Helsömmad kaross Specialbyggda spindlar fram Eftermarknads drvaxlar för xe i corsa Singeltorkare Alu vinge 86mm accralite högkompskolvar Dbilas h-profilstakar med arp bultar Nypolerad vevaxel och mätt in med nya lager Ny z20leh oljepump Nyhonat och uppmätt block QED 450 kammar QED kamdrev Mek lyftare QED Ventilfädrar Ny packningssats med ventiltätningar Portad topp med inslipade ventiler Emerald m3d motorstyrning SBD insugningsrör Påbörjat bygge för 4st separata spjäll med tps och insugstemp till emerald QED remskiva i alu KEP koppling Quaife växellåda (rakskuren) med 3.91 slutväxel Lamelldiff Komplett grenrörsbygge i delar, mergekollektor och samtliga rör för att bygga ett avstämt 3step grenrör 2 uppsättningar 16" alu hjul med gamla r-däck Stort reservdelslager medföljer beroende på pris. Extra motorer och massor med delar till dessa. Växellådor och delar. Torsendiffar Obs! Motor är inte helt ihopsatt. Johan Grönberg 0707354114 eller PM för mer info Pris: 100000 beroende på hur mycket och vilka delar som följer med ![]() ![]() _________________ 2/4wd dyno, pm för tidsbokning för mappning eller effektmätning Johan Grönberg |
||
Och för en inte helt tekniskt insatt. Vad behövs för att bilen ska vara körklar?
Saknas ex. separata spjäll? Mappning behöver väl göras sedan allt är på plats kan jag tänka mig. Tider med liknande motor? MVH Magnus _________________ Magnus Wedmark |
||
Re:
Hej Magnus Det är nog enklare att ta på telefon 0707354114 så kan jag berätta mer. Övriga fwd i liknande långloppsserier finns ju som liknande exempel om man vill se efter en fingervisning. Det är så svårt att spekulera i. Jag själv har bara erfarenheter på lokala banor i södra Sverige. Men full effekt (kanske 240-250hk) så 1.06-1.07 på knutstorp?? Om allt lirar bra med färska däck. _________________ 2/4wd dyno, pm för tidsbokning för mappning eller effektmätning Johan Grönberg |
||
![]() |
SÄLJES Banracingbilar
![]() |
2953 besök totalt |