| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
hjälp att identifiera bromsskivor.
|
4 besök senaste veckan (792 totalt) |
|
Håller på att uppdatera bromsarna på min bil och fick tag på 2st 2-delade bromsskivor utan nav. Tänkte få "bells" till dessa svarvade men innan jag lägger ut en massa pengar på detta hade det varit bra att veta vars skivorna kommer från för tillverkar om man behöver köpa reservskivor nån gång. Det jag vet om dem är följande: Tillverkare: Ecs tuning (som inte svarar på mail) Storlek: 322x32 Bultcirkel till Bells 179mmx10 skruvar Skruvhål till bells 9mm. Någon som har något tips på vad dessa är till/kommer från? Porsche? (se bildlänk under) [img=http://forumbilder.se/I4QK6/img-3751.JPG] _________________ Oskar Ersviken |
||
|
Dom flesta googleträffarna säger Mercedes på det måttet på skivan
https://www.bilmodecenter.se/mercede //Nisse _________________ Nisse Holmgren Umeå
|
||
|
Tack för svar där Nisse, får kika på Mercedes sortiment då också! Det som förfaller mest "skumt" är ju att hålen är 9mm, känns underligt om det är pga värmeutvecklingen de är så stora, har bara sett 7/16, m6 och m8 tidigare.
_________________ Oskar Ersviken |
||
|
Re:
kan ju vara så att dom är gjorda för bobbins som har styrningar i sej
_________________ M @ g n u s k @ l i n Golf sportscombi Vw Arteon sb RS4 4.2 raggarbil...såld |
||
|
aha, har sett skivor tidigare med ovala hål där man tar upp längdutvidgningen i skivan, men med detta system gör man frästa rektangulära hål i bellsen istället då. Toppenbra tips att få så här innan man skickat något på tillverkning Mange, stort tack, tittar vidare på vilka "H-type- bobbins" det finns att köpa då.
Halva nöjet är att rita upp och konstruera något som kan funka, sen i slutändan blire ju alltid dyrare än nån köpeslösning ändå
_________________ Oskar Ersviken |
||
|
Re:
Denna lösning sitter på rs4 b7, kan lägga upp mer bilder sen då mina är isärtagna just nu för skivbyte _________________ M @ g n u s k @ l i n Golf sportscombi Vw Arteon sb RS4 4.2 raggarbil...såld |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
4 besök senaste veckan (792 totalt) |