Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Ford Mustang HT 1965 Janne J | << 1, 2, 3 ... 30, 31, 32 ... 129, 130, 131 >> 120 besök idag (364777 totalt) |
Kolla på Golf mk2 filterbox, ser ut som en skulle kunna få plats där och med ungefär rätt vinkel på anslutningen.
Fast man får nog kapa bottendelen på boxen en del. _________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||||
Ska kolla hur den ser ut, har lite plats neråt om jag kapar hål i det som tidigare var batterihyllan. _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||||||
Närtid är ett luddigt och bra begrepp, kan var allt från idag till om en månad Bränsleledningarna är framme vid bakaxeln men tank/pump/filter saknas. Jag för fullt! _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||||||
Bestämde mig för att köra med originaltanken tills vidare, det kommer fler långa vintrar med gott om tid för eventuella omkonstruktioner.
Skaffade en in-tank pump från en Mustang 95: Den är lite för djup för att passa i 65:ans tank så efter en stunds pysslande ser den ut så här: Det finns inga skvalpskott i tanken och jag gör inget åt det just nu. Satte åtminstone pumpen i det vänstra hörnet då de flesta banorna går i högervarv, hostar det i vänsterkurvorna vet ni varför Lite jobb med att klippa upp plåten i vecken och snickra ihop en plan anläggningsyta. Ännu mer jobb med att dammsuga tanken invändigt. På med flänstätning och ett gäng skruv sedan är tanken EFI konverterad. Lite färg blir nästa uppgift ( svart vad annars..) och sedan är den klar för montering. _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||||||
Ibland känns det om vissa delar är som milstolpar, första gången jag lade på batteripolerna var en sådan grej. Att montera tanken gav också samma känsla
_________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||||||
Behövde en multiribbrem till det som finns kvar på motorn, AC pump, luftpump och styrservo ska inte var med på kalaset än så länge. Mätte med en kabel och fick fram att 155-158 cm vore lagom, lite googlande gav att lämplig rem sitter på en massa BMW. Nu sitter den också på en Mustang
Hjälp önskas med gaswire Höljets längd bör vara omkring 50 cm, det ska vara någon form av genomföring till torpedväggen och någon decimeter wire på insidan. Gasspjället är en halvmåne och en "klump" på wiren, ca 15 långt ( grönt på bilden ) Någon som har ett förslag? _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||||||
_________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||||
_________________ Tord Ringenha11 |
||||||
_________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||||
Tackar Saknas lite för mycket för det, inga bromsar och koppling, framvagnen inte klar + allt annat, men det går åt rätt håll!
Ljudet av en 5-liters V8 helt utan ljuddämpare får vilken motorentusiast som helst att bli glad, grannen kom ner och kollade direkt " det är ju bara du i kvarteret som alstrar sådana ljud"
Yes!! Lite bråttom blev det när jag fyllde på bensin för första gången. Den gamla tankarmaturen som jag tänkte återanvända tänkte inte samma sak, packningen höll inte tätt så det blev en skvätt bensin på golvet innan jag hann fram med en balja. Bara att beställa en ny. _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||||||
Tackar! Jag tycker ljudet av en jänke V8 är svårslaget, ska vara en GT3 på 9000 varv i så fall _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||||||
_________________ A.n.d.e.r.s.:-:.K.l.i.n.g.b.e.r.g AC Cobra 427 S/C Replica Mazda MX-5 NBFL https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=92529 |
||||||
Nu har jag koll på elen när Cobran ska igång också
Man tackar _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||||||
Det där kommer du få äta upp! Jag ser framför mig att jag sitter på en stol med något kallt i ett glas och tittar på när du viftar med trollspöt. _________________ A.n.d.e.r.s.:-:.K.l.i.n.g.b.e.r.g AC Cobra 427 S/C Replica Mazda MX-5 NBFL https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=92529 |
||||||
Våra race- och banåkarbilar Ford Mustang HT 1965 Janne J | << 1, 2, 3 ... 30, 31, 32 ... 129, 130, 131 >> 120 besök idag (364777 totalt) |