| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
SÄLJES: Fälgar till Porsche 993 turbo SÅLDA!
|
3 besök senaste veckan (839 totalt) |
|
Min lillasyster upplyste mig om att hon gärna ville bli av med slicksen i hennes förråd i Bromma, då hon snart ska flytta. "Slicksen?" sa jag
Tydligen finns det fyra st 18-tums fälgar där som passar på min 993 turbo, och som jag förut använde när det var dags att rasta bilen på bana, men som legat i det där förrådet i 8-10 år eller så...
Mitt behov av dessa fälgar i dagsläget är praktiskt taget noll, även om jag givetvis har bilen kvar. Och även om de gamla slicksen inte är så mjuka längre så kanske det finns nån därute som behöver ett par extra fälgar! Känner inte till fälgarnas ursprung, så jag kan inte uttala mig om huruvida de är original eller ej. La ut dem till försäljning på Petrolheads (Facebook), men inlägget raderades då det forumet inte riktigt var tänkt för dylikt. Så då tänkte jag att rejsa kanske funkar! Tänkte således lägga ut dem till försäljning här, och tar tacksamt emot bud från hugade spekulanter. Är dessvärre bortrest ett par veckor, men tänkte att köparen kan swisha vid avhämtning. Högst bud på fredag 23:59 får dem!
|
||
|
Börjar med en 1000ing!
Har ingen Porsche men har jag dessa så måste jag skaffa en (försöker sälja in till frugan) _________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||
Hahaha 😂 👍 För att vara petig måste jag bara meddela att Andre Hammer faktiskt la 1000 kr via Petrolheads, så jag tar mig friheten att lägga på 1 kr på ditt bud..!
|
||
|
Re:
Frihet ska man ta sig! 1001kr bjudna! _________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||
|
Om man läser reglerna så ser det ut som om man får uppa när man vill efter publicering, så länge det går minst en vecka mellan gångerna.
Så då gör jag det!
|
||
|
Vet du hur breda fälgarna är?
Fråga till allmänheten: Visst passar de på tidiga 944, om man använder spacers (jag, jags skall testa mina googleskills strax för att undersöka, men... )?
_________________ Mvh /Marcus I garaget: Påffe 944 & Martini Seven |
||
|
Jag har dessvärre ingen aning öht! Är dessutom bortrest och har ingen möjlighet att mäta. Det enda jag vet är att de passar perfekt på min 993 turbo, och att de såvitt jag kommer ihåg var identiska med fälgarna jag använder till vardags (som är original standard 18 tum).
|
||
|
|
||
|
Re:
Bjuder 2000:- om du tror de är runda, bara för att... ;-) Kan hämta imorgon. De verkar iaf passa med spacer till min bil. _________________ Mvh /Marcus I garaget: Påffe 944 & Martini Seven |
||
|
Det ser ut som om Daniel vann! Några sekunder försent förvisso, men jag får ta med lagg och annat i denna bedömning. Kontaktar vederbörande direkt.
|
||
![]() |
SÄLJES
|
3 besök senaste veckan (839 totalt) |