Nürburgring
Hyra bil
8 besök senaste veckan (10015 totalt)
<<   1, 2
Jesper Persson
Åstorp
Här sen Sep 2011

mackinley skrev:
Angående hyrbilar på ringen... den äldre sonen på The Crown (glömt vad han heter...) visade mig en bild på en rullad Clio från Apex. Taket var totalt tillplattat. Min första reaktion var "ingen bur?" Nä, tydligen inte. Apex hade tydligen precis fått den och hade inte hunnit montera skyddsburen. Snubbarna i bilen hade iaf överlevt men en låg visst kvar på intensiven. Varför skickar man ut en bil utan bur?
//Daniel

Vänsterstyrd Clio - du kan tänka dig var det är för folk som hyr den. Oftast av samma nationalitet som drar över lump och rent skit att köra med.. oavsett, tragiskt med skadorna. Deras 218i eller GT86 har väl heller ingen bur/båge?

Mvh

Skicka personligt meddelande Skicka e-post Visa användarens profil
Citera
mackinley
Hällevadsholm
Här sen Jun 2015

Trådstartare
Jesper Persson skrev:

Vänsterstyrd Clio - du kan tänka dig var det är för folk som hyr den. Oftast av samma nationalitet som drar över lump och rent skit att köra med.. oavsett, tragiskt med skadorna. Deras 218i eller GT86 har väl heller ingen bur/båge?

Mvh

Antar att du menar högerstyrd? Jag själv kör min egen bil utan bur. Dock tycker jag att bilar som hyrs ut till förstagångs-besökare borde vara utrustad med bur. Enligt honom jag pratade med så skulle det monteras i bur i bilen, men att det inte hunnits med.
Surt för snubbarna som kraschade att utöver skador/trauma behöva betala självrisk på 7999 euro... plus bärgning etc..

Tror Toyotan har bur men inte BMWn.

Jesper Persson
Åstorp
Här sen Sep 2011

Förlåt, menar naturligtvis högerstyrd anpassad för bl.a britter ja!

Skicka personligt meddelande Skicka e-post Visa användarens profil
Citera
Nürburgring
Hyra bil
8 besök senaste veckan (10015 totalt)
<<   1, 2

Stöd Rejsa.nu genom att hälsa på hos annonsörerna för att se vad de har att erbjuda. Se alla annonser här > >