Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Nürburgring Allmän snacktråd Nürburgring | << 1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 19, 20, 21 >> 502 besök senaste veckan (41811 totalt) |
Nej vart inget åka regnade lite lätt och tills jag hade bestämt mig så var banan stängd pga av olycka så det fanns ingen tid kvar att åka men blir garanterat igen om inte annat DTM helgen.
_________________ Esed Alijazovic Bmw 325Ix-89 Bmw 325I Touring-89 |
||||
Alpine A110 med KW-chassi, Direzza och gissningsvis chiptrim filmad från efterföljande Cayman GT4. En klassiker i vardande den där lille bilen!
Nice lap at the schnelleschwaben trackday . Mr. H followed our new Alpine A110 which is pimped up by Manthey and equiped with Race Navigator https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ Magnus Thomé |
||||
Alpine har original motor. Kw-competition ocg Direzza _________________ Glenn Melbye Clio RS 201 Ringtool "Kirfel edition'' |
||||
Lallade runt och kikade lite både i "depån" och längs banan när SchnelleSchwaben arrangerade Trackday senast. Den där Alpinen gav verkligen mersmak. Direzzor och KW-chassi noterade jag. Verkade gå väldigt fint på banan av det jag såg... |
||||
Imponerande! Man hör ju lätt när han går av gas.. 😁😜. Viken attack man kan ju ana att han är van vid att köra ännu snabbare bilar. Ha begäret är stort på en M2c. / John. 😇 [youtube]https://youtu.be/zZHkWRSbvHg[/youtue] _________________ Kör BMW......... M3 GT, 1502, 560 sel och Turbo s www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=5901 |
||||
Det är väl det uppenbara med S-motorn som jag tror fixar lite mer effekt. 6kolvsok sen har jag inte satt mig in i vad som mer skiljer. Stolarna är ju lite roligare men det byter man kanske till nåt annat ändå. Jag kollar på dom nya som står hos handlare för under 600'. Och då är stegets insats kanske befogat ? 🤔. Tycker det begärs rejält för vissa på Bloclet. Men dom säljs iofs inte. Dom med rätt pris försvinner fort. Jag tror som du säger att en "vanlig" räcker hela vägen. Det är bara funderingar än så länge Måste komma över Porschefasen först. _________________ Kör BMW......... M3 GT, 1502, 560 sel och Turbo s www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=5901 |
||||
Alltid kul med toppmodellen Men bra att veta ändå: - Competition är en hel bunt kilo tyngre - Den ska ha bättre kylning av drivlinan - Den har de programmerbara körlägena med två M-knappar - S55 kan råka ut för detta https://www.google.com/search?q=cran - De mindre bromsarna räcker 100% med kylning med slang och tillåter då även en hel del 18" hjul (om de större har bättre känsla vet jag däremot inte) - Gissar att Competition kommer hålla värdet bättre procentuellt men kanske inte i kronor räknat. _________________ Magnus Thomé |
||||
N55 Har samma Crankhub som S55 så har man otur kan det nog hända där också. Problemen verkar vara vanligast på tidiga S55 eller S55 med väldigt höga effektuttag dock!
En del annat som talar för en competition också, framvagnen har blivit en hel del trevligare med carbonförstyvningen från storebror m3/m4(kan även ha fått en förstärkning från m235/m240 cup vid torpedväggen, minns ej). Men framförallt är det busenkelt att få till än mer effekt för de som inte är nöjda med det där är original. Själv kan jag långt ifrån hantera det bilen levererar från fabrik ens och behöver således aldrig fundera på mer effekt. Men de som väl kan och vill ha mer får ju 500-550hk på programvara enbart! _________________ Martin Nymberg |
||||
Så då var man tillbaks i Sverige efter en (ofrivillig) tripp till ringen. Jag fick ju lämna min bil där nere sist men nu går den igen. Motorbyte (passade på att byta koppling med) Bilen togs om hand av Frank Lynn, FAWERK i Adenau. Schysst snubbe. Bra priser och, som det verkar, kompetent. Han har jobbat med motorsport i 25 år tydligen. Senast som team manager i Frikadelli Racing
Hur som helst, en bra snubbe att prata med om man har bilproblem. Passade på att jämföra två varv, det ena från i juli strax innan motorn rasade 9,16 (blå graf) och det andra från ett lugnt varv efter motorbytet 8,53 (röd graf) Visst är det andra saker som påverkar så som trafik, temperatur etc men graferna är ganska talande avseende skillnad på en motor som gått nästan 40 000 mil och en förhållandevis frisk maskin. _________________ Daniel Alfredsson |
||||
Nürburgring Allmän snacktråd Nürburgring | << 1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 19, 20, 21 >> 502 besök senaste veckan (41811 totalt) |