Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
1057 besök totalt |
trimkammar till volvo b27 (slipning och värden)
Hej! undrar om någon vet av trimmkammar till b27 (v6) eller någon som slipar om org. kammar och vad det kostar. det är ett bubbelturbo bygge med tryckförgasare. så är ute efter vassa kammar som funkar ihop med turbo. någon som vet värden på sådana kammar. _________________ kristian landström. bygger en lamborghini countach |
Hej
I Caprin med dubbelturbosexa (http://www.raceinorr.com/~maverick/) kör vi med kam slipad av Nisse Hedlund, insug 8,27 mm lyft / 274 gr, avgas 7,62 mm / 282 gr (mätt vid 0,050 mm lyft). Det är inte så väldigt vetenskapligt beräknat men det funkar rätt bra. Motorn är klart körbar och ger rätt bra med toppeffekt. om du pratar med Kjelle på Elwa Motors kanske han kan greja omslipning av Volvokammar också. /Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
½OT: Är det ngn av er som håller på med B27 som vet hur mycket likheter med den det finns kvar hos de 24V treliters PRV som fanns kring 90-93 i Peugeot/Citroen? Skulle en 24V tex passa bolt-on mot en 760-låda?
_________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
1057 besök totalt |