Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
723 besök totalt |
Sviestad byggs om. Nya layouten! (edit: näää bidde inget...)
Kopierat detta från banomröstningstråden.
Sviestad kommer att byggas om och på länken ovan finns ritningar på de förslag som är framlagda. Vilken variant tycker ni verkar roligast? Jag tycker nog den första med trippelesset verkar skitkul förutsatt att man gör det relativt brett. Kan isf bli fina fighter genom det partiet ![]() ![]() _________________ ![]() |
||
Enligt torkels senaste inlägg i roadracing-forumet (19/12-02) verkar det som att det inte blir någon ändring av banan. Det är ju kul på så sätt att jag ofta lyckas komma glidande på tvären in i den befintliga första högerböjen. -inte fortast men roligast
![]() Det är ju också tråkigt för att vi då inte får testa hur ett dubbel-ess fungerar i praktiken ![]() _________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten Längtar tillbaka till ringen! |
||
Asså här gillar man banåka och så har jag som ett favoritparti på svenska banor "taxibanan" med rondellen på Sviestad
![]() Jag älskar högern in runt flaggvaktskuren (bromsarna tar alltid helt olika varje varv vilket gör det lite extra spännande, hehe) och sen att (kanske inte effektivast iof) stå på riktigt redigt genom dubbelvänstern (=rondellen) med lite spinn o släpp bak. Tvärnit o sen försöka få till den kluriga tighta böjen ut på banan igen (sitter perfekt en gång på 20 varv eller så ![]() ![]() _________________ ![]() |
||
Precis, och sen har vi den här utdragna böjen ut på rakan där man mer än någon annanstans förbannar grävlingsdriften som gör att Porschen framför försvinner. _________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten Längtar tillbaka till ringen! |
||
Tvärtom, där man lyriskt har plattan i mattan o förundras över den perfekta avägningen av 321hk, diffbroms o rdäck ![]() ![]() ÄSCH vad sugen jag blir! _________________ ![]() |
||
Senast jag var där så gjorde jag om den böjen till ungefär 4 knixar på ratten med gaspådrag därimellan, knepigt. ![]() När man undvikit avåkningen till vänster i slutet på böjen skyndar man sig över till högerkanten på rakan och bromsar ganska tidigt för att åka med relativt låg fart in i vänstern, tangera vänsterkanten i utgången och få bästa fart genom och ut ur högern. ![]() _________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten Längtar tillbaka till ringen! |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
723 besök totalt |