| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
SÄLJES: BMW 330i M-Sport 2002 - SÅLD!
|
2203 besök totalt |
|
Med sorg i hjärtat har jag kommit fram till att jag har för mycket bilar på uppfarten och jag måste göra mig av med något. Det hårda valet har fallit på min kära TyfTyffen, en BMW 330i touring med stora M-paketet. I elva år har jag samlat fina minnen från resor till Nürburgring där bilen jagat och lagt ner M3or, Ferraris och GT3or. TyfTyffen har varvat stöddiga och högmodiga ägare i Ferraris på GP slingan med Runebrant dubbelvikt över instrumentbrädan av gapskratt. Tyftyffen har tjänstgjort som busbil på Knutstorp, Anderstorp, Mantorp, Falkenberg, Ljungbyhed där den också stolt dragit RS'n till och från banan. Nu är det dags att hitta en ny ägare som vill förvalta dess motorsportintresse. TyfTyffen har blivit uppgraderad med riktiga M3 fjäderben och främre krängningshämmare från M3an, hårdare bussningar, snabbare styrväxel m.m. Inredningen är i Alcantara/tyg, hel och hyggligt fräsch. Norsk kolfiber har smugit sig in i vänster framskärm och några andra ställen på karossen. En packning och pinnskruv har lämnat in mellan katalysator och avgasrör. Läckan låter förvisso sportigt men säkert inget som Bilprovningen gillar. När jag flyttade honom till mitt nya hem så började ABS lampan att lysa mitt under resan, det gillar förmodligen inte Bilprovningen heller. På mätaren står det 39370 mil, servicen har jag utfört själv uppenbarligen med viss framgång för under dessa mil har jag endast bytt en främre bärarm, generator, vattenpump och normala slitdelar. Det finns sollucka för fina sommardagar, vilket är bra eftersom ACn har läckt ut all gas. En sak är säker, motorn går som en klocka och räcker till för det mesta. Jag har själv haft planer på att rensa bilen och ställa ner den på ringen men jag har för många andra bilar som kan lösa det problemet. Vad Tyftyffen renderar i övergångspeng får vi diskutera när du visar intresse Bilen finns så långt söderut det går i det här landet, fortsätter man några meter till får man bereda sig på ett fotbad. Ett av de sista passen på banan i det här fallet Mantorp. (oväsendet ut på rakan är en fönsterdekal som släpper) Klicka för större bilder!
_________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||
|
Kan bara instämma i ALLT ovan
Hade jag kunnat, fått och haft plats så hade jag köpt den själv. Bara därför att.....
_________________ Thomas Runebrant Boxster S -01 GT edi Boxster S -04 Race ex Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
||
|
_________________ Simon Lagnelöv www.FartFabriken.se
Cadillac CTS-V 2009 Mitsubishi Pajero MK1 1989 Saab V4 T16 1974 |
||
|
Tack till alla er som varit intresserade av Tyftyffen.
Bilen har hittat till ett nytt hem där den kommer få kärlek och omvårdnad och leva lycklig i sina resterande dagar. Hälsningar Anders _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||
|
Re:
Skönt att sagan får ett lyckligt slut (eller iaf fortsättning)!
_________________ Thomas Runebrant Boxster S -01 GT edi Boxster S -04 Race ex Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
||
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
|
2203 besök totalt |