| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Bc racing coils och millway camber plates?
|
1 besök senaste veckan (707 totalt) |
|
Är det nån som vet om millway camber plattor funkar på bc racing coilovers? Fyndade ett set coil overs men de har endast camber justering. Tänker då att millway plattor vore en lösning! _________________ Henrik Eriksson Att saker rostar är verkligen ett tråkigt faktum i livet! |
||||
|
BC har ju sina egna Camber/Caster topmounts annars.
https://www.j-spec.se/chassi/hjulupp _________________ Jesper Olofsson - Kinnekulle 1:01.66 - Mantorp 1:30.729 - Gelleråsen 1:14.827 - Knutstorp 1:07,368 |
||||
|
Dra ett mail till info@millway.se o fråga annars
_________________ Magnus Thomé
|
||||
|
Jo men jag har ju ringt dit nu hundra ggr och har så jävla mycket dumma frågor så man skäms så jag tänkte att jag kollar här först...
De har ju så bra support så jag tänkte avlasta dem lite... _________________ Henrik Eriksson Att saker rostar är verkligen ett tråkigt faktum i livet! |
||||
|
Topplagringen passar ju alltid bilen. Men för att en topplagring ska passa stötdämparen så måste diametern och höjden på övre delen av kolvstången stämma med varandra. Är båda gjorda för att passa orginal topplagring på samma bil så ska det nog funka.
_________________ Renault 5 GTE -88 |
||||
|
Jag har BC Coils och Millway topplagring på min bil. Kolvstången på BC är längre än standard så en mutter med krage eller hylsa/distans behövs om du ska använda en original mutter. Så var det för mig iaf.
_________________ André Westersund Instagram: Andre_Westersund & Westersund_Motorsport BMW M2 LCI, BMW Z4 MC, BMW E46 M3, BMW Z3 Coupe, BMW E34 M5, BMW E28 M535i... |
||||
|
Som nämnt så har millway fantastisk service. Skicka bara dit dina nya dämpare så kan dom montera åt dig istället. Behövs något svarvas eller fixas. Då fixar dom det åt dig. Voilà, problem solved
_________________ Mikael Blixt BMW M3 3,2 -98 2016 - 2:a BMW CUP Special 2015 - 3:a BMW CUP Special 2015 - Årets Rookie BMW CUP |
||||
|
Re:
Det är min tanke faktiskt, men jag ville väl bara kolla här om nån råkat ut för combon Millway+BC=Sant
Ja och nu har jag surfat igenom din tråd ochs ett bilder också, bra med sökfunktion! Ja men dåså, då känns ju det här ännu bättre. Mkt bra _________________ Henrik Eriksson Att saker rostar är verkligen ett tråkigt faktum i livet! |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1 besök senaste veckan (707 totalt) |