Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Hur har det gått med körandet i år?
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
1 besök senaste veckan (6874 totalt)

Hur har det gått hitills i år?
Jag platsar på Rejsa.nu
62%
 62%  [ 83 ]
Jag får nog surfa till Rejsa.snart istället ;-)
37%
 37%  [ 49 ]
Totalt antal röster : 132

Anders Carlsson
Stenungsund
Här sen Nov 2002

En träff i år, i bruksbilen, dock en två-dagars.
Jag platsar snart på rejsa.snart

Sigtuna
Här sen Nov 2003

TheProphet skrev:
Man ska fan vara singel och bo i garaget och ha ett förhållande med sin banbil thumbs up .

Det är vad jag försökt satsa på, dom dagar jag inte jobbat, men inte fan räcker pengarna för det.

Nåja, senaste dagarna har jag i varje fall varit nära att krasha några gånger så jag har i varje fall haft lite kul.
Citera
7-11
Stockholm
Här sen Jun 2004

Hoppas bara ingen måste surfa på www.rejsade.nyss

Slåtte
Här sen Nov 2002

7-11 skrev:
Hoppas bara ingen måste surfa på www.rejsade.nyss

Ser ut som Aleksander Wurst* i Kanada för några år sedan.

*han heter egentligen Wurtz, men en reporter på TV 4 sa Wurst för några år sedan, och då får han heta så för mig... Dessutom hörde jag nån på SVT säga Kimi Räkinen häromdagen...

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Rash
Mölndal
Här sen Feb 2004

Körde min första banträff för gatbilar i våras i Lunda med Peugeot gänget. Och så blev man fast....Sedan dess har jag åkt på varenda banträff jag haft möjlighet till, tror att det blivit 6-7st hittills. Har haft två problem under de träffarna och den ena var att kopplingen tog slut (bilen hade ändå gått 14000mil så det var kanske bara att vänta) och nu senast så krånglade ÖDP-givaren.

Inget allvarligt med tanke på hur bilen behandlats

Nu väntar det förhoppningsvis två träffar till, en i Ljungbyhed och en i Gotland med Alfa klubben. Under året har man lagt ut....ja, du, ca 60-70000kr på bilen

Det mesta på trim, men även reservdelar är inräknat...

Ett otroligt roligt år har det varit iallafall! Mycket nöjd! Längtar redan till nästa år med spänning, speciellt då Peugeot Sport Club satsar mer och mer på ban/konbane-träffar

Edit: Körde tre ERF-rejs också, inget går upp mot riktig racing Synd att man inte har råd bara

Mantorp
Här sen Nov 2002

318 har inte ens fått den omsorg i form av underhåll den skulle vilja ha... Så banåka: Nej! thumbs down

Dock blivit en del test och ett antal stint i SLC med Saaben. Så jag är väl relativt nöjd. thumbs up

TheProphet
Sundsvall
Här sen Sep 2003

Hmmm fast nu är det om jag inte missminner mig fullkomligt banträning på mittsverigebanan ikväll och jag borde ju egentligen åka dit för ajg är så himla åka sugen! Men däckena är redan dåliga efter 1500+ mil och 2 bantillfällen.. så jag vette helsike.. men lite körning kan den ju inte dö utav.. Och så är det kanonväder.. 14-15 grader och små soligt... helsike.. måste åka! Nu visade det sig då att de kör på fredagar ändå så jag får hålla mig i 2 dagar.. *argh* hehe

Då får jag ju iaf till 3 träffar i år...

Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Ni sätter så hårda krav på er själva. Har man varit på två-tre stycken ban- eller slalomträffar så är det ju rejsa.nu som är svaret oberoende av hur mycket man sen låg i garaget eller inte

Laholm
Här sen Mar 2003

Jo, 5 race, 3-4 träningar och ett par banmöte+ ett till 25 sept.

Tror det är jag som är skyldig till rejsa.snart, men i betydelsen "vi som mekar i depån" igentligen

Laholm
Här sen Nov 2002

Lisbeth Hylander skrev:

Tror det är jag som är skyldig till rejsa.snart, men i betydelsen "vi som mekar i depån" igentligen

Som ni förstod så har min hustru läst på Grrrlpåwer igen och jag glömde logga in mig själv .

Karlstad
Här sen Apr 2003

3 Race... iofs en 2 dagars

Men men...bilen funkar och det är inte slut ännu. Får skylla på att jag har skruvat oavbrutet på min numera sålda bruksbil...

Alfa 75 3.0 Potenziata #75
A4 Avant T
Citera
MatroxMGA
Skåne
Här sen Okt 2003

Det har blivit en hel del körning faktiskt, allt från Spa i Belgien och Ringen till Gelleråsen, men sen sålde man ju bilen.

Philip Lundh
Citera
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003

Jag får nog säga att det har blivit rätt så mycket kört ändå och minimalt med mek, det var i.o.f.s. en del mek före besiktningen i Juni (avgasvärde strul) men det löste sig till slut. thumbs up

Har väl i år kört på: Mantorp (2 dagar), Anderstorps långa (1 dag), Kinnekulle (4 dagar). Sen har det blivit några turer till den trevliga Parkbanan (2 gånger) och nån tur på 'Blackstage' här i Göteborg.

Får även jag stämma in i Scirocco-Mats önskan om en konbanecup i Göteborg

Sundsvall
Här sen Sep 2003

Pär Hylander skrev:
Lisbeth Hylander skrev:

Som ni förstod så har min hustru läst på Grrrlpåwer igen och jag glömde logga in mig själv .

Så det är inte din feminina sida som tittar fram då?

Fredrik Sjöberg
Göteborg
Här sen Aug 2004

Började med bankörning i år. Kört konbana i Lunda och Emmaboda (SS). I helgen blev det riktig bana för första gången på Kinnekulle. Nu ska jag sälja bilen och skaffa nåt mer ban-anpassat... Med andra ord, jag är helt fast i träsket!

Oslo
Här sen Apr 2004

Hmm skulle nog vilja säga att jag är ordentligt fast i skiten och jag tror att rejsa.nu och allt trevligt folk här är en starkt bidragande orsak

Första gången jag körde på bana var med Saab klubben den 24 april och mindre än en månad efter så köpte jag min Porsche 968 Clubsport och sen har banmissbrukandet fortsatt och jag har hunnit med runt 10 banträffar så här långt och det är minst 3 träffar kvar innan säsongen är över.

Favoritbanan så här långt är Kinnekulle men det är nog för att jag börjar hitta ganska bra där, alla banor har sin charm och det känns som att jag har gjort en del framsteg i år och det är nog tack vara all tid på banan för det är det man blir snabb av thumbs up

Nu under vintern kommer det att bli diverse uppdateringar på bilen och en av nästa års stora utmaningar blir att ta ett par varv på Ringen och åka på så många av PCS banträffar som möjligt

PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002

Jag passar ju in på rejsa.nu (enligt Magnus definition)

Jag har kört bana vid 5 tillfällen. 2 av dessa var tävlingar (f.ö. har det varit tävligsdebut detta året) och så har jag kört på 3 nya banor för mig. Med tanke på att jag maximalt har kört bana max 1gång/år sedan -97 är det ett rejält rekord. Jag har flyttat och varit på en "hälsa-på-släkt-å-vänner-runt-om-i-landet"-semester så jag hade kunnat köra vid ett par tillfällen till... Nu verkar toppackningen ha gått på bilen så nu blir det inte mer och missar 2 ytterligare tillfällen p.g.a. det Men jag är nöjd med sommaren 2004

Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002

OSC-träff på Björkvik
Lazzat RS-slalom på Lunda
Banträff med bl a LCCS på Sviestad
Rejsa-slalom på Lunda(med Polon)
Lazzat RS-slalom på Lunda
Licenskurs på Sviestad
OSC- och GTI-klubbsträff på Kinnekulle
Auto Motor&Sport Trackday på Anderstorp
Är tyvärr det enda jag hunnit med hittills i år!

På onsdag åker jag till Ringen för fem dagars körning i "det gröna paradiset".
26/9 blir det slalomkörning med Sevendays-gänget på Tullinge
Ev är det även en slalomdeltävling kvar i Lazzats regi på Lunda i år(?)

Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002

Peeter skrev:
Ev är det även en slalomdeltävling kvar i Lazzats regi på Lunda i år(?)
3:e oktober är den sista deltävlingen i Lazzat RS Challenge.
Den missar jag.

hyffsat nära Gelleråsen
Här sen Nov 2002

rejsa.nu känns det som. Banträffåkat fördelat på Gelleråsenx3, Knutstorpx3, Rudskogen dag(ar) och konbana i Borlänge. Detta blir nog första året på tag som jag inte kör på Kinnekullle fast det det skall bli kul med Nordslingan istället.

Fast något "riktigt" resjande har det ju inte blivit ännu. Det är inte bra att leka mek åt bekanta med tävlingsbil, man får så mycket konstiga idéer. (än så länge håller jag dem i schack)

Dan Hovang
Vressel
Här sen Apr 2003

I ordning (tror jag) Knutstorp BMWSC, Sviestad MSLS race, Knutstorp PCS, Spa-Francorchamps Pistenclub, Sviestad MSLS race, Sturup MGCC race, Knutstorp BMWSC, Sturup rejsa.nu, Ljungbyhed MGCC race, Knutstorp MGCC race. Ett Knutstorp PCS kvar, sen är det tyvärr slut för säsongen

Det blir mycket på hemmabanan Knutstorp ..

Sen blir det kanske ett evenemang till på Mantorp i oktober, men det är ganska osäkert.
Citera
Allmänt banåkaforum
Hur har det gått med körandet i år?
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
1 besök senaste veckan (6874 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande