Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Foruminfo/frågor
![]() |
1593 besök totalt |
Forumet stannar upp ibland
Jag har problem med några ipnummer som kommer in på forumet och begär 10-20 olika forumtrådar och andra forumsidor i sekunden under några minuter. Då chokar hela servern tyvärr. Jag har lagt in en s.k. robots.txt som talar om för sökmotorer att de ska låta bli att hämta vissa sidor under dagtid men några ipnummer respekterar inte detta alls. Den värsta "attackeraren" är ett ipnummer hos Microsoft ![]() --------------- Sen finns det en annan grej som gör att forumet kan stanna upp under ca 30 sekunder och det är om någon gör en "jättejobbig" sökning, dvs en sökning som ger många svar eller sökningar med flera ord och wildcards (*). Bara så ni vet! Jag har de senaste dagarna byggt lite saker som städat/städar upp i söksystemet för att snabba upp det lite (det är lite speciellt gjort i forummjukvaran). Men "värstingsökningar" får servern på knäna hursomhelst.... _________________ ![]() |
||||
|
||||
om du har ett system som laddar in alla underforums sidor på varsin egen sida på en gång så är det inte så bra... Att ha sjuttiarton öppna sidor gör däremot inget ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||
![]() Hehe... ![]() ![]() Men Lenins gamla axiom gäller fortfarande; "Förtroende är bra, kontroll är bättre..." |
||||
Halvt OT:
Det står i inlägget att det redigerats om det fanns nyare inlägg i tråden när man var inne o pillade om det. Om det inte finns nyare inlägg, dvs man redigerar det inlägg som är sist i tråden så syns det inte ÖHT att man redigerat. ![]() _________________ ![]() |
||||
![]() |
Foruminfo/frågor
![]() |
1593 besök totalt |