Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2341 besök totalt |
Dessa bilbyggare...
Vad säger man? En färdigt ram som väger 55 kilo! ![]() Denna JLundin verkar veta....det mesta om bilar! ![]() Lite text om bygget... Kaross i kolfiber! ![]() Han siktar på vikt/effektförhållande 1/1 ! 700kg/700hk! Läs allt på http://www.amazonklubben.org.se/ forumet och alla svar denna man har.. pevart! ![]() _________________ /Nicke Lindgren |
||
Eftersom jag känner Janne sen några år tillbaka så vet jag att han är kunnig på mycket inom bilvärlden. Att han ska få färdigt bilen i någorlunda rimlig tid tvivlar jag dock väldigt starkt på eftersom den inte rörts sedan urminnes tider. Han är fullt upptagen med att gjuta cylindrar till Kawasaki trepip och att räkna på expansionskammare.
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||
Jag blir lite orolig när jag läser sånt här. Min Kadett har utvecklats mer och mer sen -95 när den köptes. Risken är överhängande att det en dag flippar till helt när karossen tröttnat på alla omändringar och att steget tas fullt ut.
Som det är nu så brukar jag varje år tänka att "nu skall jag bara fixa det här med "det" och "det", blir kanske lite dyrt men sen är ju bilen nästan färdig så då blir det ju billigare framöver... ![]() Året efter är det givetvis samma sak igen fast med andra delar. _________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten Längtar tillbaka till ringen! |
||
otroligt sorgligt att höra när man ser de fantastiska bilderna! _________________ ![]() |
||
Är det samma kille som körde den s.k. Midnight Blower-Amazonen under sent 70- tidigt 80-tal? _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||
Nu får jag väl spö av Janne nästa gång jag dräller ner i deras garage... ![]() _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||
Lite läsning: http://w1.240.telia.com/~u24009450/M _________________ /Markus Lefors Mx5 NB -99 Standard Cup |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2341 besök totalt |