Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2 5033 besök totalt |
Ja det finns ju en film när Ulf kör en GT3mk1 på 7:45 Den borda väl gå hitta bland all trådar här på rejsa. Själv körde jag min C2 mk1 på 8.45 med krypkörning genom hela T13 första gången jag va på ringen. Då va hjulvinklarna helt original och jag vet att jag fegade på ganska många ställen. Konstigt vore väl annars. Efter det besöket tycker jag inte att låga tider på ringen är nåt konstigt för en erfaren testförare. ![]() Ska väl tilläggas att detta är BTG tider. Hur sportauto mäter har jag aldrig blivit klok på. |
||||||||
Ulfs 7:45BTG blir ca 8:04-8:05 enl SportAuto-mätning, nämnas bör ju även att Ulf körde med R-däck och det gamla Sportauto-testet var ju gatdäck. SportAuto startar sina mätningar i slutet av T13(kolla vit linje) och slutar i början av T13(igen vit linje) tidsskillnaden mellan dessa 2 linjer e ca 4-5sek. _________________ Christer Hallgren, München/Tält vid Kallenhard:) |
||||||||
Pemiertur, gud vad kul ![]() Jag gillar bilen skarpt. Jag kör ju själv RS ![]() ![]() _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||||
oj. Skiljer det så mycket mellan BTG och SA. ![]() ![]() |
||||||||
Jag kör hellre en Porsche som gör 8.30 på ringen än kränger runt i en SL55:a som tydligen klarar det på 8.12, visst är det snabbt. Men speciellt roligt blir det nog aldrig.
mvh[/quote] Jo! När man kör om de sportigare Porscharna ![]() ![]() Ps: Vilket humör man är på idag hoppas ni ursäktar ![]() _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||||
Jag med, tror jag köpt alla tänkbara tidningar den figurerat i ![]() Gillar din bil ytterst, men fungerar inte att ha som bruksbil ![]() ![]() _________________ Patrik Ljunggren |
||||||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2 5033 besök totalt |