Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Varvtider för standardbilar på ringen.
<<   1, 2
5033 besök totalt
Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002

Christian Eick skrev:

Alltså: Snälla, säg att det finns BEVIS för att en GT3 körts under 8 min i form av typ oredigerad in-car-film eller liknande.

Ja det finns ju en film när Ulf kör en GT3mk1 på 7:45 Den borda väl gå hitta bland all trådar här på rejsa.

Själv körde jag min C2 mk1 på 8.45 med krypkörning genom hela T13 första gången jag va på ringen. Då va hjulvinklarna helt original och jag vet att jag fegade på ganska många ställen. Konstigt vore väl annars. Efter det besöket tycker jag inte att låga tider på ringen är nåt konstigt för en erfaren testförare.

Ska väl tilläggas att detta är BTG tider. Hur sportauto mäter har jag aldrig blivit klok på.

Stockholm
Här sen Nov 2002

Lotus Samuel skrev:
Själv körde jag min C2 mk1 på 8.45 med krypkörning genom hela T13 första gången jag va på ringen.

Helt varv eller BTG?

Här sen Apr 2003

Lotus Samuel skrev:

Ja det finns ju en film när Ulf kör en GT3mk1 på 7:45 Den borda väl gå hitta bland all trådar här på rejsa.

Ska väl tilläggas att detta är BTG tider. Hur sportauto mäter har jag aldrig blivit klok på.

Ulfs 7:45BTG blir ca 8:04-8:05 enl SportAuto-mätning, nämnas bör ju även att Ulf körde med R-däck och det gamla Sportauto-testet var ju gatdäck.

SportAuto startar sina mätningar i slutet av T13(kolla vit linje) och slutar i början av T13(igen vit linje) tidsskillnaden mellan dessa 2 linjer e ca 4-5sek.

stockholm
Här sen Maj 2004

RS Patrik skrev:
RS6 skrev:
RS Patrik skrev:
Min bil skall enligt testet göra 7.47, inte dumt alls.

Men i jmf måste man ju även beakta vad man själv kör på för tid
Jag kör inte på 7.47.....

Vad kör du BTG med din RS?

Den har ännu inte varit på Ringen...

Pemiertur, gud vad kul

Jag gillar bilen skarpt. Jag kör ju själv RS

Horda
Här sen Nov 2002

christers_mille skrev:
Lotus Samuel skrev:

Ulfs 7:45BTG blir ca 8:04-8:05 enl SportAuto-mätning, nämnas bör ju även att Ulf körde med R-däck och det gamla Sportauto-testet var ju gatdäck.

SportAuto startar sina mätningar i slutet av T13(kolla vit linje) och slutar i början av T13(igen vit linje) tidsskillnaden mellan dessa 2 linjer e ca 4-5sek.

oj. Skiljer det så mycket mellan BTG och SA. Då ska jag nog krypa ner bakom soffan igen.

stockholm
Här sen Maj 2004

Jag kör hellre en Porsche som gör 8.30 på ringen än kränger runt i en SL55:a som tydligen klarar det på 8.12, visst är det snabbt. Men speciellt roligt blir det nog aldrig.

mvh[/quote]

Jo! När man kör om de sportigare Porscharna

Ps: Vilket humör man är på idag hoppas ni ursäktar Ds

Skåne
Här sen Mar 2004

RS6 skrev:
RS Patrik skrev:
RS6 skrev:
RS Patrik skrev:
Min bil skall enligt testet göra 7.47, inte dumt alls.

Men i jmf måste man ju även beakta vad man själv kör på för tid
Jag kör inte på 7.47.....

Vad kör du BTG med din RS?

Den har ännu inte varit på Ringen...

Pemiertur, gud vad kul

Det blir det för denna bilen, jag gick vårkursen med en annan RS, RS-92 som du kan se i artikeln i Automobil. Det blir 2:a gången jag jag är på , så jag är väldigt mot banan och andra som kör snabbare. Är den 1:e att erkänna att tiderna beror inte på verktyget...

Jag gillar bilen skarpt. Jag kör ju själv RS

Jag med, tror jag köpt alla tänkbara tidningar den figurerat i
Gillar din bil ytterst, men fungerar inte att ha som bruksbil

Varvtider för standardbilar på ringen.
<<   1, 2
5033 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande