| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Böjsegment Pela Rörbock
|
1 besök senaste veckan (2712 totalt) |
|
Böjsegment Pela Rörbock
Hej Jag har en manuell dragande rörbock från Verktygsboden, märke Pela. Jag skulle behöva komplettera med ett böjsegment eller prisma för 40mm rör. Verktygsboden har haft problem att få hem fler prismor sen en tid tillbaka. Vet någon här var man kan beställa böjsegment som passar Pela-bocken? _________________ Johan Fredin Instagram: @electricgt6 |
||||
|
Re: Böjsegment Pela Rörbock
Har du sökt på Alibaba/Aliexpress? _________________ Tony Jonsson Grace, Space and Pace. |
||||
|
Re: Böjsegment Pela Rörbock
Ja, eller eBay. Lågbudgetverktyg brukar ju vara väldigt snarlika varandra i konstruktionen med lite bättre komponenter på de "dyrare". _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata) Porsche 931 -79 |
||||
|
Re:
Man får nog chansa lite, om de ser liknande ut så är de nog lika. Tror inte det finns många tillverkare av böjsegment i Kina och gör det de så kopierar de säkert varandra... _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata) Porsche 931 -79 |
||||
|
Re:
Same shit, different day. Its all proudly produced by Chinese child labour. _________________ Tony Jonsson Grace, Space and Pace. |
||||
|
Blev lite nyfiken på vilken modell på rörbock det gäller??
Trodde knappt det fanns manuella dragande rörbockar för så stora som 40mm?? Lägg gärna någon bild å berätta vad du bockar med den. Skitsugen på något själv men har ju vart bortskämd att alltid dragit rör i en ordentlig maskin på jobbet förr om åren. Men nu har vi inget alls sånt där jag jobbar nu _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||||
|
F*ck så irriterad jag blev!
Gick in på Verktygsboden för att kolla rörbock och då ser jag en rörnotch för 599kr, Jag som presis köpt den billigaste jag hittade på ebay för ~1000kr och det är exakt samma!!
_________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata) Porsche 931 -79 |
||||
|
|
||||
|
Re:
Det är en ganska vanlig modell av dragande rörbock. Kolla exempelvis jd2.com för att få en idé hur de funkar. Hävarmen har rätt rejäl utväxling så att bocka rör med rätt stor diameter är inget större problem. Största böjsegmentet som följde med min var 2 tum. Verktygsboden verkar bara sälja den hydrauliska varianten numera. _________________ Johan Fredin Instagram: @electricgt6 |
||||
|
Re:
Förbered dig på att gå igenom den notchern ordentligt Sök lite på youtube så finns det en hel del bra tipps på hur den billiga varianten behöver ordnas till innan den ger sjysta resultat.
Det negativa med den varianten är lagrena som håller axeln, dom sliter man ner tokfort även om man fettar in dom. _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||||
|
Re:
Tack för tipset, ska kolla upp det. Gissade att den inte skulle vara speciellt kvalitativ... _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata) Porsche 931 -79 |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
Böjsegment Pela Rörbock
|
1 besök senaste veckan (2712 totalt) |