Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
SÄLJES: BMW Z3 M Coupe (Projekt)
2831 besök totalt
Manni

Här sen Mar 2003
Inlägg: 270


Trådstartare
SÄLJES: BMW Z3 M Coupe (Projekt)

BMW Z3 M Coupe (Ett bra projekt för racing, timeattack, trackday eller gatbil)

Estorilblå, 1 tidigare ägare innan mig, inga tidigare skador, Original 4700 mil
Årsmodell 1998, importerad av mig ifrån Tyskland år 2000.

Bilen säljes eftersom jag har fått tag på en klassiker som jag länge har drömt om att bygga om till banbil.
Iom att jag flyttade till Tyskland för ett tag sedan så står bilen och delarna i Bayern. Vid en eventuell affär kan detta hämtas med släp alt. går det att ordna transport för en rimlig peng.
Än så länge finns bilen kvar i Svenska Transportstyrelsens register, så möjligheten att gatregga utan för mkt pappersexercis finns fortfarande.
Original inredningen är såld, likaså motorn och växellådan.

Detta är vad projektet består av idag.

Kaross, original dörrar, sidostycken fram, baklucka och trösklar samt rutor.
Svetsad fullbur in Cr 4 Stål.
Gjutformar för glasfiber/kolfiber motorhuv, baklucka, djupare trösklar, bakkofångar och främre sido-stycken med följer.
Dörrar i kevlar/kolfiber från firman Pesch, dessa är väl det enda man kan kalla för skräp i hela projektet, kvalitén är rentav urusel.

Motor:
BMW S62 B50
Blocket är ny honat och line borrat.
Annan vevaxel för att stroka ner till 4,4 Liter (för snabbare respons)
Smidda CP kolvar (DLC belagda), kolvringar för Alusil block (Komp-förhållande 12:1)
Autoverdi H-Profil stakar
Vev och ramlager är belagda av Calico.
Portade toppar
Kamaxlar: Insug 293 grader och avgas Avgas 287, Ventillyft 11mm "Utan vanos"
Hårdare Ventilfjädrar
Ventil tryckare (Mekaniska), DLC belagda
Sachs RCS 200mm 2 skivig Koppling
Elektromotive SM4 Sprut / tändning
Elektrisk vattenpump.
Beräknad till ca 500-550 sugmotor hk.
Motorn är än så länge i delar, men kan skruvas ihop mot en mindre kostnad, även bromsas om så önskas.

Växellåda: 6-växlad Seq från Tractive (Dropgears till 270 och 240 Km/h vid 8200 Rpm)
Kardan från E60 M5

Bakvagn:
Porsche 4 Kolvsok (Inkl. adapter)
Bromsskivor är ej inköpta än.
Original Bärarmar (Justerbara i camber)
Slutväxel: Huset kommer från BMW E24 och diffbromsen från M5 E60 (Passar på Z3:ans bakvagn)
Drivaxlar från M5 E60
Sachs RCS Gr. A dämpare (2 vägs)
CAD ritningar finns för centrummutter

Framvagn:
Bärarmar från BMW E46 M3
Sachs RCS Gr. A fjäderben (2 vägs)
Porsche GT2 6 kolvs bromsok (Inkl. Adapter)
Performance Friction 360mm bromsskivor
Fjäderbenslagringar från Groundcontrol
CAD Ritningar finns för centrummutter

Fälgar (Centrum mutter) / däck
1 Sats ATS GT Racing: Fram 10x18" och bak 11X18" med Yokohama R-däck (265-35-18" och 305-30-18")
1 Sats ATS GT Racing: Fram 10X18" och bak 11x18" utan däck.
Tanken var att bredda karossen 50mm / sida med bibehållen original form.

Race Dash från AIM Motorsport
Sparco Snapoff
Vår egna Pedalbox med dragna cylindrar.
Och en del annat därtill
Alla delar är nya, Bromsoken och Sachs dämparna har knappt rullat 50 mil från det att de inhandlades.

Projektet består endast av fina kvalitets delar, ja förutom dessa så kallade kolfiberdörrarna då...

Pris kan diskuteras vid intresse och projektet säljs helst komplett. Är du endast intresserad av kaross med hjulupphängning så kan även det diskuteras.

Vid intresse, vänligen ring, skriv helst inga pm eller i tråden då jag sällan kollar detta.

Tel: +46 70 33 789 33

Mail: manuel@mh-gtr.com

Mvh
/Manuel



Klicka för större bilder!

_________________
Manuel Holenstein
Citera
Manni

Här sen Mar 2003
Inlägg: 270


Trådstartare
En bild från 2010

Så här såg bilen ut innan projektet tog fart med fullbur och allt annat därtill.



_________________
Manuel Holenstein
Citera
Manni

Här sen Mar 2003
Inlägg: 270


Trådstartare
Centrummutter fram:




Centrummutter bak:




Pedalsystem (Dragande cylindrar):





_________________
Manuel Holenstein
Citera
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
SÄLJES: BMW Z3 M Coupe (Projekt)
2831 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande