Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
2831 besök totalt |
SÄLJES: BMW Z3 M Coupe (Projekt)
BMW Z3 M Coupe (Ett bra projekt för racing, timeattack, trackday eller gatbil) Estorilblå, 1 tidigare ägare innan mig, inga tidigare skador, Original 4700 mil Årsmodell 1998, importerad av mig ifrån Tyskland år 2000. Bilen säljes eftersom jag har fått tag på en klassiker som jag länge har drömt om att bygga om till banbil. Iom att jag flyttade till Tyskland för ett tag sedan så står bilen och delarna i Bayern. Vid en eventuell affär kan detta hämtas med släp alt. går det att ordna transport för en rimlig peng. Än så länge finns bilen kvar i Svenska Transportstyrelsens register, så möjligheten att gatregga utan för mkt pappersexercis finns fortfarande. Original inredningen är såld, likaså motorn och växellådan. Detta är vad projektet består av idag. Kaross, original dörrar, sidostycken fram, baklucka och trösklar samt rutor. Svetsad fullbur in Cr 4 Stål. Gjutformar för glasfiber/kolfiber motorhuv, baklucka, djupare trösklar, bakkofångar och främre sido-stycken med följer. Dörrar i kevlar/kolfiber från firman Pesch, dessa är väl det enda man kan kalla för skräp i hela projektet, kvalitén är rentav urusel. Motor: BMW S62 B50 Blocket är ny honat och line borrat. Annan vevaxel för att stroka ner till 4,4 Liter (för snabbare respons) Smidda CP kolvar (DLC belagda), kolvringar för Alusil block (Komp-förhållande 12:1) Autoverdi H-Profil stakar Vev och ramlager är belagda av Calico. Portade toppar Kamaxlar: Insug 293 grader och avgas Avgas 287, Ventillyft 11mm "Utan vanos" Hårdare Ventilfjädrar Ventil tryckare (Mekaniska), DLC belagda Sachs RCS 200mm 2 skivig Koppling Elektromotive SM4 Sprut / tändning Elektrisk vattenpump. Beräknad till ca 500-550 sugmotor hk. Motorn är än så länge i delar, men kan skruvas ihop mot en mindre kostnad, även bromsas om så önskas. Växellåda: 6-växlad Seq från Tractive (Dropgears till 270 och 240 Km/h vid 8200 Rpm) Kardan från E60 M5 Bakvagn: Porsche 4 Kolvsok (Inkl. adapter) Bromsskivor är ej inköpta än. Original Bärarmar (Justerbara i camber) Slutväxel: Huset kommer från BMW E24 och diffbromsen från M5 E60 (Passar på Z3:ans bakvagn) Drivaxlar från M5 E60 Sachs RCS Gr. A dämpare (2 vägs) CAD ritningar finns för centrummutter Framvagn: Bärarmar från BMW E46 M3 Sachs RCS Gr. A fjäderben (2 vägs) Porsche GT2 6 kolvs bromsok (Inkl. Adapter) Performance Friction 360mm bromsskivor Fjäderbenslagringar från Groundcontrol CAD Ritningar finns för centrummutter Fälgar (Centrum mutter) / däck 1 Sats ATS GT Racing: Fram 10x18" och bak 11X18" med Yokohama R-däck (265-35-18" och 305-30-18") 1 Sats ATS GT Racing: Fram 10X18" och bak 11x18" utan däck. Tanken var att bredda karossen 50mm / sida med bibehållen original form. Race Dash från AIM Motorsport Sparco Snapoff Vår egna Pedalbox med dragna cylindrar. Och en del annat därtill Alla delar är nya, Bromsoken och Sachs dämparna har knappt rullat 50 mil från det att de inhandlades. Projektet består endast av fina kvalitets delar, ja förutom dessa så kallade kolfiberdörrarna då... ![]() Pris kan diskuteras vid intresse och projektet säljs helst komplett. Är du endast intresserad av kaross med hjulupphängning så kan även det diskuteras. Vid intresse, vänligen ring, skriv helst inga pm eller i tråden då jag sällan kollar detta. Tel: +46 70 33 789 33 Mail: manuel@mh-gtr.com Mvh /Manuel Klicka för större bilder! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Manuel Holenstein |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
2831 besök totalt |