| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
SÄLJES: Billyft/bilhiss för en Super7 eller liknande bil
|
753 besök totalt |
|
Hejsan, Säljer en specialbygd billyft/bilhiss. Passar perfekt om man vill lyfta upp en liten bil, ex Super Seven, Morgan etc för vinterförvaring. Man kan även förvara tyngre eller lättare grejer på den som frugan ställer ut i garaget
Den tar upp väldigt liten golvyta då den bara står på 4st 9x9cm träpelare i ytterhörnen. Lyften går att anpassa, bredd och höjd. Rampen är en svetsad rörkonstruktion med aluminium durkplåt Den har 4st 500kg lyftblock och man hissar upp och ner manuellt. Den står på 4st 9x9 cm träpelare direkt på garagegolvet. Stålkbalkarna består av 2st 'L-balkar' som är ihopbultade I mitt garage med en Super7 utan störtbåge upphissad, så kunde jag komma upp till ca 160 cm fri höjd under rampen. Då kan man ha en annan bil under utan problem. Jag kunde lyfta upp-ner min gamla Super7 själv med att hissa-sänka två lyftblock åt gången en liten bit, fram...och sen baktill etc. Hela operationen tog inte mer än 15 minuter från upphissad tills bilen var redo för en tur. Mått ramp: Bredd 157 cm Längd 270 cm Höjd 7cm (från garagegolv till rampgolv) Mått lyftställning: Höjd 260 cm (går att sänka ca 10cm enkelt genom korta pelarna, eller sänka mer genom att bygga om x-stagen) Längd c-c lyftpunkter 232 cm Bredd 390 cm (går att minska bredd genom att korta lyftbalkarna) PRIS: 5000 Kr Hämtas i Brämhult Ring 070 676 9768 om du har frågor eller vill köpa
SÄLJES
|
753 besök totalt |