| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Upright/spindel för a-armar?
|
1, 2 >> 1591 besök totalt |
|
Söker lite input gällande upright för dubbla a-armar på ett rwd bygge på ca 1000kg och hyfsad DF Finns de några vettiga original grejer mer än Corvette C5 som verkar vara de vanligaste och ända "prisvärda" förslaget som dyker upp? Finns de nått nytt att köpa för under 15k styck? Dem dyra alternativen som diverse top team osv åker med är ju enkelt att hitta men en rejäl budgetdödare. Måste inte vara billet prylar. Fotnot: Hatar webshoppar med "ask for price" "call for price" osv....Då kan man räkna ut att de kostar en mindre förmögenhet för om de gällde små skillnader kunde man åtminstone haft ett "Pris från"
Men ös gärna på med erfarenheter, länkar och idéer... God fortsättning! |
||||||||||
|
Ginetta G50/55?
Ska inte säga bu eller bä, men det är samma för alla fyra hörn, och de har pris och lämpliga max drifttimmar på hemsidan har jag för mig. |
||||||||||
|
|
||||||||||
|
Humm hittat en variant för endast 4500kr styck.... forskar vidare
Men hittar bara bilder på till G20 och inget till G55 |
||||||||||
|
Re:
"G50 G55 Machined Upright Rev E, Subassembly, £363.02" Men det är ju många fler delar innan det är ett hörn med Axel, bromsok/skiva mm mm. Jag skulle misstänka att de dyrare subassemblies är betydligt mer kompletta eftersom de listas olika för varje hörn, och noterade för ABS. |
||||||||||
|
Re:
1000-1100kg max med chaufför race ready, relativt bra DF, inte WTAC Pro och inte club så sådär svenskt lagom
|
||||||||||
|
Re:
Lite större skulle nog vara önskvärt, men de bak är inte lika känsliga som de fram, men hubbarna bak kan spricka efter några år med slicks. Ingen lösning är problemfri, men med miatadelar så går det att gräva fram vart utanför "designfönstret" som det går sönder på riktigt
|
||||||||||
|
Toyota supra. Både mk3 och mk4.
Den från 3an är möjligen lite tyngre? Men båda är ordentligt starka och går väldigt stabilt uppåt 350 km/h ++, med 1500 kilo bil plus en viss df även orginal. Finns eller i vart fall för några år sedan väldigt billiga prylar på amerikanska eBay typ leder lager bromsar osv. Gissar att tex skyline r33-34 har liknande grejor. Du bör kunna hitta sådana väldigt billigt på bildelsbasen _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||||||||||
|
Wilwoods?
https://www.wilwood.com/Spindles/Spi Mustang II drop vill jag minnas att en kompis har på sin Modsport-G27 _________________ Björn Larsson Life's to short for shortfillers. Lotus 7S1 -59 Lotus Elite -60 BMW E30 Baur TC2 -85 Sportscar F1000 van Diemen RF75 MG Midget -61 |
||||||||||
|
Re:
|
||||||||||
|
Re:
|
||||||||||
|
Re:
|
||||||||||
|
Re:
tänkte bara miator utustas med vassa ls maskiner... nä jag vet inte... _________________ Michael Thulesius |
||||||||||
|
Re:
|
||||||||||
|
_________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||||||||
|
Re:
|
||||||||||
|
Re:
Tänkte nästan skriva till dig om lite geometri på grejerna när jag bestämt uprights, för efter vi suttit i depån på Gatebil förstod jag din räkneegenskaper längder o vinklar på a-armar för ex C5 oem känns som de borde gå förbättra när man har mycket mer space att jobba med...
|
||||||||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1, 2 >> 1591 besök totalt |