Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
S: svets högtryckstvätt dammsugare
752 besök totalt
knotan
Åby
Här sen Feb 2006

Trådstartare

Intrssekoll för garage/verkstad, gds grejor, bortrensning för mer plats. Kalla det vad du vill.

En st fullt fungerande NILFISK dammsugare. Relativt smidig med ordentlig sugförmåga för sitt relativt lilla format. Går inte jämföra med tex jula eller Biltema dammsugare i den lägre prisklassen.
Går att kör utan påse eller med största "universal" påsen.
230v med lång kabel.
Priside 500

Kärsher högtryckstvätt.
Bra tryck och framförallt väldigt bra flöde jämfört med nyare billigare hemma/hobby varianter.
Mätaren som visar trycket läcker. Bytes till universal mätare eller sätt dit en plugg (varför man nu vill veta trycket är oklart)

matas bäst med 1" slang men adapter för vanlig trädgårdsslang följer med å duger om man bara vill tvätta bilen tex. Ska orka att köra vattenbläster men det tillbehöret har jag ej kvar tyvär.
3 fas motor/kabel, ingen modern elektronik som kan krångla,. Sitter vanlig slang på nu, kan eventuellt skicka med en längre slang om man vill göra någon längre fast installation som jag först hade tänkt göra,

Prisförslag 3000

Esab mig mag 190. Klassisk 3 fas svets med bra ork, utan massa komplicerade datakort som kan gå sönder osv.
Svetsade bra som bara den fram tills att polaren lånade den och "jordade ner" svetsen. Dvs svetsade med kåpan full av svetsloppor, vilket innebär att några dioder i likriktaren kortslöts. Har köpt ett gäng nya dioder som kompisen skulle byta, det har dock aldrig blivit gjort, så den står nu "halvfärdig" sedan ett par år tillbaka och jag har köpt en ny mindre svets som jag använder istället,
medföljer extra dioder och ett så gott som nytt svetspaket och lång jordkabel.
3 fas maskin, klarar sig på 3x10 amp säkring. men ska helst svetsas med 16amp om man ska kunna brassa fullt.
. Sidokåprna och alla övriga delar finns men ej monterade på bild.

Prisförslag 2000 (vilket är kostnaden för i princip bara svetspaketet)

Intressekoll STAHLWERK AC/DC tig med inbyggd PLASMA och uttag för mma/pinnsvets. (Plasma handtag mma handtag och extra tog handtag samt slitagedelsr medföljer)

Bärbar så man kan ha med den ut till banan osv. (Även om den kanske är lite för tung för att verkligen kallas bärbar)
200 amp, 23p v 1 fas. Går att svetsa på vanligt 10amp uttag via skarvsladd/elverk, men hemma i verkstaden svetsar den bäst på adapter till 16amp uttaget när man ska brassa på fullt.

Prisförslag 5000.

Säljer gärna allt på en gång ,skickar inte utan hämtas på plats i Norrköping, alt mötas upp inom rimliga mil i lån av tid efter överenskommelse.
Allt går in i bagaget på en kombi.
0735 461153

AL
Göteborg
Här sen Mar 2006

Hur gammal är AC/DCn och har den gått mkt?

/AL

M2 F87 Competition +
1M E82 +
EV6
Sodi DD2
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006

Trådstartare
Minns faktiskt inte exakt kanske 6-7 år. Svetsad någon/några gånger i veckan ungefär, dvs använd kontinuerligt, men bara för hobbyändamål så sett i timmar blir det inga mängder, har fungerat alldeles perfekt utan minsta problem. Så det är så bra svets man kan få för dem pengarna kan man säga.

Svetsar väldigt bra och enkelt i DC,
Svetsar bra även i AC , men ska man få till det sådär skitbra i alu,så finns det väldigt många rättar att vrida på, (jag har inte använd så mycket av de olika inställningarna då jag är lite för lat)

MMA delen är sparsamt använd då jag har en annan ren MMA svets också. Men lite kul funktion med att man in svetsa MMA-AC vilket är rätt kul om man ska svetsa rostfria pinnar

Plasma funktionen är använd ibland, men ganska sällan. 3-4mm är inga problem att skära i svart eller rostfritt. Tjockare än så är lite kinkigare, har kört upp till 8mm någon enstaka gång, men då måste man ha ett 230v uttag säkrat på 20amp å ha strömmen på maskin i botten, så det är ju såklart inte att rekommendera, men kan komma till användning någon gång.

meantek
Flen
Här sen Mar 2013

Modellnummer på högtryckstvätten? Tänkte forska i hur varmt vatten den tål.

Ibland kör jag bana. Fast rätt sällan ändå.
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006

Trådstartare
Det är i princip bara en stor 3 fas motor, kioolad till liknande en hydraulpump. Så skulle tro att den klarar 60-70-80 grader beroende på hur länge man tänkt köra. Oljan i pumpen fixar det nog det är väll lindningarna i elmotorn som inte gillar att gå längre perioder varmare än så.

knotan
Åby
Här sen Feb 2006

Trådstartare

SÄLJES
752 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande