| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
SÅLD: 3D Skrivare Formbot Raptor 2.0 400x400x500
|
1362 besök totalt |
|
Hej! Detta blir riktigt otippat, men jag tänker att jag gör ett försök här ifall det är någon som letar efter en riktigt bra 3D skrivare stor nog för att skriva ut delar till bilen. För den som vill läsa informationen själv: https://www.3dprima.com/se/3d-skriva Jag har översatt informationen rakt av från tillverkarens sida: Formbot Raptor 2.0 - Exakt FFF 3D-skrivare i hög kvalitet Formbot Raptor 2.0 är en högkvalitativ FFF-3D-skrivare. För att bygga denna maskin använder tillverkaren endast komponenter av hög kvalitet. Alla fantastiska funktioner gör detta till en fantastisk 3D-skrivare. Ramen är tillverkad av robusta 4040 aluminiumprofiler för maximal stabilitet. Det ger dig en extremt stor byggvolym på 400 x 400 x 500 mm. Huvudegenskaper: 400x400x500mm Byggstorlek Filamentsensor Auto Bedlevel med BLTouch Kompatibel med flexibelt filament PEI-ark av hög kvalitet KEENOVO AC värmarebädd med SSR TMC2208 stegdrivare Industriella linjära styrskenor TBI-kulskruv Äkta Meanwell strömförsörjning 4040 Aluminium Extrusion LED-belysningssystem Stor byggvolym Denna enhet har en mycket stor byggvolym med en uppvärmd bädd för att minimera warping. Skrivaren har även dubbla kulskrivar för Z-axeln. Auto-level funktion Auto level-funktionen fungerar bra, detta ger dig en okomplicerad 3D-utskrift. Sensorern som används i denna 3D-skrivare är en äkta och beprövad teknik från BL Touch. Extruder av hög kvalitet Med den högkvalitativa extrudern kan du arbeta med de vanligaste materialen. Direktdrivning ger dig friheten att experimentera med flexibelt filament. Arbeta med höga temperaturer upp till 270 ° C för att bearbeta material som ABS. Även om vi rekommenderar detta glödtråd endast för små delar Så här ska en riktig 3D-skrivare se ut! Om du behöver en högkvalitativ exakt FFF 3D-skrivare med stor byggvolym rekommenderas Formbot Raptor 2.0. Extruder temp: 350 C Bädd temp: Max 100 C Nozzle Diameter: 0.4-1.0 mm Minsta lagerhöjd: 0.05 mm Printhastighet 1-180mm/s Positioneringsnogranhet Z: 2.0 um Positioneringsnogranhet X & Y: 11 um Utöver vad som följer med original så får ni med dom tillbehör jag har köpt extra. 2 st Flexplates med PEI på båda sidorna, fortfarande med skyddsplasten på. 1 st extra PEI-ark, fortfarande med skyddsplasten på. 0.4 mm nozzle 0.6 mm nozzle 0.8 mm nozzle 1.0 mm nozzle 3 st extra värmepatroner 3 st extra termistorer (tempgivare) Alla originaltillbehör som skrivaren levererades med finns naturligtvis kvar och medföljer. 9000 kr är priset och skrivaren finns i Kungälv
_________________ Joakim Losgård |
![]() |
SÄLJES
|
1362 besök totalt |