Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
1231 besök totalt |
sökes Alurör till plenum...
kompisen söker efter alurör i ca: 40-50 cmlängden att bygga plenum av.. godstjoklek ca: 3-5 mm någon som vet var man finner sådant ?? ( gjärna i Göteborg med omnejd..) ps. vet ej om detta hamnar i rätt forumdel... _________________ MackeMaehlum |
||
www.alutech.se -mer välsorterad firma finnes, men det är inte lätt att hitta
![]() ![]() _________________ Tobias Persson Kör: Banbil: S2 coupe -93 Familjebil: Sharan V6 4 motion -04 Andrabil: Audi A3 Sportback 2.0 q - 12. |
||
Vilken diameter ska det vara på röret?
Jag har iaf ett rör som jag iofs har svetsat en sparbössa av. Men jag borde ha nån rör bit kvar nånstans på vinden. Jag kommer inte alls ihåg vad diametern var på dessa rör men jag gissar på cirka närmare 200 mm. Så här ser sparbössan ut. Slipskivan är 125mm i diameter som jämförelse. ![]() ![]() _________________ /Anton Lillsund |
||
tackar, men polaren har tydligen börjat bygga ett av plåt istället... men som sagt.. tack iaf.. ![]() _________________ MackeMaehlum |
||
På sparbössan? ![]() ![]() ![]() Inga bilder men jag har kapat isär och svetsat en gång till.. Svetsarna var bristfälliga.. Numera trycktestade med 8 bar tryckluft. Tätaste sparbössan i stan! ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ /Anton Lillsund |
||
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
1231 besök totalt |