| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
E46 M3 knirrande/klonk vid dragläge bak - KW+Millway chassi
|
460 besök totalt |
|
Har ni tips på vad jag ska leta/kolla efter. Tycker jag letat, bänt, klämt på allt... Så fort dragläget nås bakåt eller framåt kommer ljudet. Gjorde en filmsnutt som beskriver oljudet kommer bakifrån, låter som det kommer från högersidan men svårt att höra... https://youtu.be/TpKo5Ocv3os Ber ödmjudmjukt om tips/råd...
Vad som gjorts/bytts: Ny CV joint mot diff Ny Guibo Nytt stödlager kardan Packat om drivaxlarna Börjar fundera på stötdämparlagret men det går aldrig sönder enligt Millway... _________________ David Alsén Alfa Romeo 159 Ti : ) |
|
Du behöver upp på en 4 pelarlyft så du kan stå under och lyssna och klämma när någon kör och skapar ljudet.
Lät som drivknut tyckte jag, men är omöjligt utan att komma under. _________________ Daniel Fredin -------------- Sierra Cosworth Superstage 1.17.71 Kinnekulle 54.51 BMW E46 compact 332i Kinnekulle 1.00.5 - ska under minuten 2023 |
|
Löst!
Krängaren som torrgnissla!
Plockade bort krängaren helt och vips oljudet borta! Smörjde upp och tillbaka, tyst som en sommarnatt
Lagt hur många timmar som helst på lyft, bänt och letat efter något varit löst mm
_________________ David Alsén Alfa Romeo 159 Ti : ) |
![]() |
Skruva banåkabil
|
460 besök totalt |