| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Läckande KW V3 - reservoar bak
|
537 besök totalt |
|
Min bakre vänstra KW V3 läcker olja från toppen på reservoaren. Tips och tricks, möjligt företag som utgör service eller är det ett nytt chassi som gäller 😞 Det droppar under och det syns att det stänkt på avgas/krängaren.
Bara av att ställa ner hjulet på backen kom denna mängd olja
_________________ David Alsén Alfa Romeo 159 Ti : ) |
|
En tanke som slog mig...
Hur skulle det bli med ett par Koni eller Bilsteindämpare bak anpassade för lägre fjädring? Skulle "bara" bli justering på retur men... Höjden justeras ändå med fjädern som är separat och är dämparen anpassad för kort slag så borde det vara funkis, eller? Är det ett stort = jag gör bort mig
Uppdaterar Hittade dessa grafer och ser inte ut att "skilja" mkt
KONI-sport för E46 M3
KW för E46 M3
|
Postade uppdatering på min projekttråd men lägger även in här
Nu går det lite framåt igen. Varit i kontakt med både PEAN och SDV. Först ett stort tack till Mattias på PEAN Vilken helt otrolig service de erbjuder, världsklass! Så... Alternativ 1. PEAN har kollat med KW gällande renovering och pris för ny dämpare. Ledtiden för renovering hos KW var inget som lockar mig... Ny del ca 3 veckor. Alternativ 2. Stötdämparverkstan SDV i Dalarna Också otroligt trevliga! Eftersom det är en V3 så finns stor chans till renovering. Samt eftersom den läcker från reservoaren och inte kolven kan det vara lättare att fixa. Gasen har läckt ut = tätningslocket på behållaren hålls inte på plats av tryck = olja kommer ut. Förhoppningsvis går det att täta, fylla på olja/gas och så är den ok igen. Dämparen är inlämnad och kommer fram på onsdag, sen får vi se vilket av alt 1 el. 2 det blir Men svara gärna även på min undran posten ovanför
![]() |
Skruva banåkabil
|
537 besök totalt |