| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
montera tempgivare i insugsslang
|
602 besök totalt |
|
hjälp mig undvika att upprepa min fullosning... jag har en givare med 3/8 NPT-gänga som jag vill montera i en flerlagers slät 2,5" silikonslang; hur gör jag det snyggt? _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||
|
Re: montera tempgivare i insugsslang
Kanske mha en sån här (typ)?: https://www.merlinmotorsport.co.uk/p/self-sealing-tee-with-3-8bsp-internal-thread-sst3-8 _________________
/LOLA-Christian |
||||
|
Det gör du inte... Montera den före eller efter slang i rör eller spjällhus eller insug typ? _________________ Roland Johansson |
||||
|
Ja, något åt det hållet har jag tänkt på. Ska också ansluta vevhusventilation och där blir det nog en nippel enligt den principen. Anders Karlsson klurar på den. _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||
|
Det blir förstås rejälare, men insuget vill jag inte röra och innan slang blir inte praktiskt... _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||
|
En ny silikonslang med T-uttag på som man kan sätta en rörstump med invändig gänga i som givaren sedan skruvas i? Hur ser givaren ut, har den något instick?
Hitta ett skarvstycke i alu eller plast som du kan montera gängan i, skär av silikonslangen på lämpligt ställe och sätt skarvstycket där.
_________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||||
|
Re:
Kanske; ska kolla på det... En sån här är det: https://www.diyautotune.com/product/ _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
602 besök totalt |