Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW 328ti -00 "Bye bye"
<<   1, 2
4023 besök totalt
FreddanO
08
Här sen Feb 2015

Re:

v33 skrev:
FreddanO skrev:
Räcker det inte som ursäkt att det finns en diff till salu här på Rejsa?

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=117774

Jo har span på den där men inte riktigt bestämt mig tänkte kolla med någon som har koll vad man behöver göra för eventuella renoveringar av den för att den ska vara redo att bulta in? Skulle helst vilja ha högre utväxling 3,46 eller 3,73 för att få bättre accelration men priset är ju tilltalande..

Tittat lite på Drexler också:

https://shop.drexler-motorsport.com/en/limited-slip-differential/bmw/3 . . . .

Ta mig inte på orden, men diffhusmässigt så borde diffen som är till salu vara bolt on - det ser så ut iallafall. Renovering är väl Mobimech som gäller vad jag vet.

Stockholm
Här sen Feb 2019

Trådstartare
Re:

FreddanO skrev:
v33 skrev:
FreddanO skrev:
Räcker det inte som ursäkt att det finns en diff till salu här på Rejsa?

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=117774

Jo har span på den där men inte riktigt bestämt mig tänkte kolla med någon som har koll vad man behöver göra för eventuella renoveringar av den för att den ska vara redo att bulta in? Skulle helst vilja ha högre utväxling 3,46 eller 3,73 för att få bättre accelration men priset är ju tilltalande..

Tittat lite på Drexler också:

https://shop.drexler-motorsport.com/en/limited-slip-differential/bmw/3 . . . .

Ta mig inte på orden, men diffhusmässigt så borde diffen som är till salu vara bolt on - det ser så ut iallafall. Renovering är väl Mobimech som gäller vad jag vet.

Ja slutade efter mycket fram och tillbaka med att jag köpte den så nu ska man bara hitta tid att skruva in den och millway-bussningarna till bakvagnen som jag fick med bilen

Toyota GR86
Citera
v33
Stockholm
Här sen Feb 2019

Trådstartare
BMW 328ti -00 "Bye bye"

Har varit tyst här ett tag, tyvärr inte av några kul anledningar. Hade bilen i ett garage i Solna i väntan på att ta hem den inför våren och några dagar innan påsk ringde dem från polisen. Bilen hade blivit upppallad och hjul, front, speglar, ratt, vinge mm hade blivit stulet. Också sönderslagen ruta och uppbrutet lås. Efter mycket dansande fram och tillbaka med försäkringsbolaget har det hela slutat med att bilen blivit inlöst. Har annonser ute på alla andra grejer jag hade till bilen samt speglar och sånt jag köpt för att kunna laga den men "priset" jag fick om jag skulle behålla bilen blev så lågt att den fick gå vidare. Hoppas den dyker upp på någon auktionssite och inte blir skrotad...

Toyota GR86
Citera
Abbe o
Gävle
Här sen Jan 2005

Sjukt tråkigt detta! Men som jag misstänkte att försäkringsbolaget skulle göra så är den såld vidare till AMD bilcenter och kommer garanterad bli lagad! Det gör lite ont och se denna bils öde, har ju lagt några timmar på den och haft sjukt kul med den.

Hoppas du finner något nytt snart. thumbs up

BMW Club Schweden.
Citera
v33
Stockholm
Här sen Feb 2019

Trådstartare
Re:

Abbe o skrev:
Sjukt tråkigt detta! Men som jag misstänkte att försäkringsbolaget skulle göra så är den såld vidare till AMD bilcenter och kommer garanterad bli lagad! Det gör lite ont och se denna bils öde, har ju lagt några timmar på den och haft sjukt kul med den.

Hoppas du finner något nytt snart. thumbs up

Ja det är riktigt surt men bara att hitta på nått nytt

Har faktiskt även gjort mig av med familjens andrabil en golf som jag kört med jobbet med och inte fullar mycket nu när man jobbar hemifrån. Så gått från tre bilar till en och därmed gjort plats för nått nytt

Insett att just nu så räcker det att ha racebilen att mecka med så tänkte köpa något som funkar att pendla med och att köra lite bandagar, så ny eller ganska ny bil. Högst upp på önskelistan står väll en M2 men inte hunnit lura mig själv färdigt angående månadskostnaden än...

Finns en lång önskelista utöver m2, GT86, i30n, golf gti clubsport eller nån annan BMW/Hot hatch vi får se vad det landar i

Toyota GR86
Citera
LoFET
Göteborg
Här sen Feb 2013

Fy fan va surt den va ju fin ju

E36 323Ti S50 -99
Supra MKIV RZ -95
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003