Nyheter | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
69 besök senaste veckan (246944 totalt) |
Hallå.
Jag tänker bygga en cr moly bur i min bil Någon som kan tipsa om matrialval och köp (stockholm) , bockning mm Någon som har gjort detta? Skall man köpa bock, eller låna, Hyra? Verktyg för notchning Nothning mm Mvh / Perra _________________ // P e r r a P e r _ F o h l s t r ö m |
||
_________________ // P e r r a P e r _ F o h l s t r ö m |
||
Undra om inte Gubben GUSS håller på fortfarande ute i Gustavsberg? GUSS Motor: 08-53030022 Betsedevägen 1 134 38 Gustavsberg Han har material och bockar den till dig. _________________ /Peter Wärhner Nu: 997.2 turbo PDK 2010 Tidigare: 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01 RHD, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||
De gånger jag varit där med mina bilar genom åren så har han erbjudit både vanliga burrör och lättviktsvarianten som har tunnare väggar men grövre diameter vill jag minnas. _________________ /Peter Wärhner Nu: 997.2 turbo PDK 2010 Tidigare: 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01 RHD, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||
Någon som kan svara på hur långt fram framstöttan ska ansluta mot golvet?
Har sett olika utförande där de går längsmed hela A-stolpen eller i vissa fall viker av efter halva a-stolpen ner genom instrumentpanelen och ner i golvet. Spelar det någon roll? Rätt eller fel? ![]() _________________ F r e d r i k G e r l i n g |
||
Nu är jag inte expert på nåt vis, så en nypa salt här: Det enda jag kan tänka mig är om man vill behålla rattbalken eller inte, samt utformning av dörrsträvor kontra instrumentbräda. På min går framstöttorna ihop med rattbalken så balken fick moddas. _________________ David Wievegg Gul Evo VI NTA #74 | 2015-2016 Club Challenge | 2017 Pro-Am https://wievegg.com |
||
Hur är det att montera en halvbur avsedd för bil med taklucka i en bil utan taklucka? Har inga mått på hur stort glappet kommer bli, men blir ju inte en lika tight installation, om det är något negativt?
Bilen i fråga är en M3 E46 och buren är en AC Schnitzer bur som monteras i befintliga infästningar i bilen. Samt någon åsikt kring bältesvinkeln? ![]() ![]() _________________ Johan Sahlgren |
||
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
69 besök senaste veckan (246944 totalt) |