| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Downforce vinge bygge?
|
1318 besök totalt |
|
Downforce vinge bygge?
Då det står på min göra lista så finns det garanterat kunnigt folk här inne än att själv googla runt som ett fån. Det är en Vw lupo det handlar om. Front splitter är klar, inget att gå efter direkt utan bara vad som blev okej för ögonen typ. Otroligt lätt där bak så en vinge är ett måste Hittat en firma i england som gör komplett kit som är testad i olika vinklar för att få fram antal kg. Tänkte köpa en sådan men dom svarar ju fasen inte. https://bycdesigns.co.uk/your-track- Så tanken är att bygga en egen. Köpa färdigt vingplan blir enklast men vad välja? Justerbar är väl att föredra ,så jag kan testa olika vinklar Behöver tips vad jag bör täkna på. Att det blir en herejösses vinge spelar ingen roll, går bara bana ändå. _________________ Henrik Dahl |
||||
|
Jag köpte en BYC vingprofil.
Den gör jobbet, men tycker den kunde varit finare formad i tvärsnittet. Anledning till han aldrig svarar längre är att han numer bor halvtid i USA... Verkar nästan om dom ska flytta dit på heltid om man följer honom på instagram. Men jag köpte min hösten 2017, innan dom (han och hans fru) flyttade _________________ Fredrik Heijel www.hondaklubben.com Super Seven Suzuki Swift Sport -14 Toyota Rav4 Gazoo Racing -24 Civic -00 BilsportSS 1.24.12 såld
|
||||
|
Re:
Har inte facebook. Lite dåligt att inte ens svara på mailen. Men får jaga han, mail bomba och ringa så lär han väl svara tids nog. Är ingen brådska direkt men mek tarmen bill vara i garaget. Långt till 2021 men vore kul att köra en bandag iår iallafall och jämföra lite tider _________________ Henrik Dahl |
||||
|
_________________ Fredrik Heijel www.hondaklubben.com Super Seven Suzuki Swift Sport -14 Toyota Rav4 Gazoo Racing -24 Civic -00 BilsportSS 1.24.12 såld
|
||||
|
Köpt från honom också...fick grejer för ca 3veckor sedan till en Fiesta och en Focus..som sagt tog lite tid men det visste jag eftersom jag fått förklarat att han jobba i USA och grejerna fanns i England. Kanon grejer justerbar vinge i många olika lägen.
_________________ Mikael Ståhling |
||||
|
||||
|
Har en helt ny BYC vinge med GT end plates som ligger i garaget. Jag kommer mest troligt inte komma till skott att använda den. Skicka mig ett PM om du är intresserad.
https://bycdesigns.co.uk/your-track- _________________ Simon Hedström |
||||
|
_________________ Fredrik Heijel www.hondaklubben.com Super Seven Suzuki Swift Sport -14 Toyota Rav4 Gazoo Racing -24 Civic -00 BilsportSS 1.24.12 såld
|
||||
|
Re:
Har nog sett alla bilder och klipp med vingen 😀 _________________ Henrik Dahl |
||||
|
Re:
||||
|
Så ja då har man pillat lite i garaget.
Blev 4mm aluplåt. Tog sin lilla tid med mäta och ha sig. Men mer givande att själv meka än att köpa nåt färdigt för dyra pengar och en firma som va omöjliga att få tag på. Tycker det ser ok ut men kommer bli 2st förstärkningsstag. Plåten är tunn så det flexar lite, tanken är att lägga en stabilare plåt innanför. Dom rekar nåt som heter tigerseal för att fästa vingen med men bör ju finnas måt liknande här hemma, tips tas gärna emot.
Slänger in en bild på front splittern också.
_________________ Henrik Dahl |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
Downforce vinge bygge?
|
1318 besök totalt |