Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
1894 besök totalt |
Såld: Mitsubishi Lancer Evolution 4
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Då barnen anser att jag borde växa upp och klippa mig så lägger jag nu ut denna gatlegala gokart. Bilen är skattad, besiktad och körs av mig mer eller mindre dagligen. Den har rullat ca 350 mil sen april. Mätaren har precis passerat 20000. I maj fick den utbytt vevaxel, nya ACL lager ram och vev. I samband med det byttes även oljor i hela drivlinan. Samt tändstift. Utrustning utöver standard: Eagle H-profil stakar. Smidda kolvar ARP bult till ram och vevlager Stor aluminium kylare Eftermarknads IC med "bolt on tryckrör TD05HR-16 turbo ska tydligen vara från evo9? Rostfritt grenrör 3" torque rostfritt avgassystem Dump av hks typ. Hks svamp filter Stumma bussningar till motor, fram och bakvagn. Eftermarknads krängningshämmare ser ut att vara whiteline fram och bak. Stålomspunna bromsslangar Laddtrycksmätare Aem afr mätare Nya strålkastare Balansaxlar är bortplockat. AC är bortplockat. Och säkert en massa som jag missat eller glömt. Bilen är garagelackad utvändigt av mig i april. Ser helt ok ut, Men såklart inte perfekt. Inredningen är flockad med misslyckat resultat så det har släppt lite här och där, instrumentbrädan ser ok ut mest lösa delar som flagnat. Originalstolarna verkar ha tappats bort och där sitter nu något som ser ut att komma från en vanlig lancer. Ayc pumpen fungerar och sitter uppflyttad i bagaget där även batteriet placerats. Bilen förtjänar mer effekt därför får köparen med en ombyggd fuelrail med 1680cc spridare till och en autronic plug n play box från hedenhös smc4 kanske den hette. Bilen har större potential på bana eller streetrace än på elmia. Bilen står på fina 17" ms däck, fälgarna skulle behöva ett lager färg. Medföljer gör 4st federal 595rsr 17" utan fälgar. Skickar också med en extra topp som jag fick med när jag köpte bilen. Priset är i dagsläget satt till 62000:- Hör av dig om du har frågor eller funderingar kring bilen. Uppdaterat pris! _________________ Joel Eriksson |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
1894 besök totalt |