| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
M42B18 insug och annat trim
|
906 besök totalt |
|
Ska försöka ge mig på att trimma min Seven lite i vinter. Mest för det är kul att skruva och kanske inte för att det behövs. Föraren är redan nu begränsningen men som sagt, det är skoj att skruva Har dålig koll på 318is-motorn men vet att många här kan mycket. Jag har varianten från e36 som idag är orginal sånär som luftfilter (får inte plats med orginalburken), chip och såklart inte original avgassystem. På opels 16v jag skruvat en hel del med finns mycket att hitta på insugssidan som är ett riktigt ormbo. Inte alls helt olikt detta. Finns det färdiga insug med tex separata spjäll? Hittar varken flänsar för spjäll eller direkt mot topp. Helst skulle jag vilja hitta en lös fläns i svartstål som man kan svetsa enkelt i själv. Annars gärna ett färdigt insug med separata spjäll. Eller har expertisen här något som är vettigare? Målet är att nå runt 170-180hk Vill inte byta motor men har inga problem att kapa i huv eller annat som måste anpassas på bilen Tacksam för input
_________________ Jonas Jonsson "Kör mest men inte snabbast" Kommentera gärna |
||||
|
_________________ Alex H-e-d-s-t-r-ö-m Tesla Model Y Performance -22 Peugeot 306 GTi -97 195hk@7900 195Nm@6500 VW 1500 baja -69 ( www.instagram.com/alexbajabug/ ) |
||||
|
Re:
Mina spjäll är INTE S50, mina är från v10'an M5,M6 https://www.ebay.com/itm/16366993366 _________________ Tobias Lundström |
||||
|
Tack för tipsen. Du kan inte tänka dig låta bygga ett likadant till?
Ska söka på spjällen som passar mer rakt på och hur svårt det är att hitta _________________ Jonas Jonsson "Kör mest men inte snabbast" Kommentera gärna |
||||
|
Re:
Ja? Mena mest att S50 passar typ bult on. Slipper man adapter osv. _________________ Bygger: Ferrari F40 LM Pausad: Lotus ExigeM42R Byggde: VW polo WRC replica -10 Eric Johansson Eskilstuna |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
906 besök totalt |