Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
1774 besök totalt |
SÅLD: Zandretti Mk1 utan motor
BILEN ÄR SÅLD Lennarth Zander säljer sig amatörbyggda enkelsitsiga bil, jag hjälper honom att lägga ut annonsen men kommer hänvisa nästan alla frågor till Lennarth. Kommer naturligtvis försöka svara och vara behjälplig så mycket jag kan. Här kommer Lennarths beskrivning av bilen: Zandretti MK1 är en singel seater bil som registreringsbesiktades via SFRO 2017 som amatörbyggd bil. Bilen väger c:a 500kg och har dispens för 175hk. Hjulupphängningarna kommer från en Lotus Caterham Seven CSR i samverkan med en kedjediff och integrerad elektrisk back från WestGarage i England. Diffen är en Quiaf med limited slip funktion och backen är en startmotor som verkar vid sidan av kedjedrevet med en V-rem. Motorn följer inte med men har varit turboladdad Suzuki. Pedalställ är stående Tilton med bromsvåg och hydraulisk koppling. Styrning kommer också från Caterham och naturligtvis sitter det en mocka ratt från Momo som man tar med sig hem efter färden. Zandrettin har 15" fälgar och 60% av vikten bak. Bilen gick igenom sin första kontrollbesiktning nu i sommar och rullar därför två år innan det är dags igen. Som syns på bilderna är det en liten bil med bara plats för en person. Jag tror själv att det vore en rolig leksak för den som vill prova att slåss mot super 7or. Viktfördelningen är ju bra. Eller om någon vill prova på att göra en kaross så finns en färdig bil att ha under. Observera att bilen säljs utan motor men kraschade motorcyklar finns det ju gott om. Prisdiskussion får föras med Lennart men tanken är 50 000 eller högre bud. Bilen finns i Stockholmsområdet. Skicka PM till mig så skickar jag kontaktuppgifter till Lennarth. Med vänlig hälsning Karl ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Karl Vestgöte |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
1774 besök totalt |