Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Racetech SSC Tuatara bakre fjädring? | 950 besök totalt |
Den fungerar väl precis tvärtom jämfört med en vanlig krängare, mer roll när man svänger, men håller emot när båda hjulen vill fjädra in, till exempel när downforce från en vinge vill trycka ner bilen.
_________________ Torbjörn Lindgren |
||||
Egget har en annan lösning med samma funktion...
sitter en ännu enklare variant på Speedlab Corvetten där det är två alurör som går runt varandra med ett bumpstopp i mitten. Samt ställbar längd. _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||||
Ser ut som vilken formelfjädring som helst?
Krängningshämmaren är en kort stång, som här sitter i övre fästet för "thirdspring" (som tar upp aerokrafterna så att de andra fjädrarna kan ta upp vägojämnheter) och under i någon form av släde som går i rälsen som syns. Eller missföstår jag? vill gärna veta isåfall. _________________ Mattias Hellström |
||||
_________________ Johan Lekås |
||||
men på den här bilden ser man att det sitter en "propeller" monterad som agerar krängare (pinnen i mitten vrids och ändarna på propellern sitter fast i ramen) _________________ Johan Lekås |
||||
Den finns där men syns inte i just den bilden, ligger nog bakom ramen. Men syns på denna bild: _________________ Alex H-e-d-s-t-r-ö-m Tesla Model Y Performance -22 Peugeot 306 GTi -97 195hk@7900 195Nm@6500 VW 1500 baja -69 ( www.instagram.com/alexbajabug/ ) |
||||
Racetech SSC Tuatara bakre fjädring? | 950 besök totalt |