| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Däck för banåka
r-däck i 215/40/17 ?
|
1201 besök totalt |
|
r-däck i 215/40/17 ?
jag har sökt men hittar inga i 17" som jag får på calibran... har fälgar redan så det känns ju vettigast att lägga på dom... det funkar kanske med 225/40/17 men helst dom i rubriken.. Nån som har tips? Får gärna vara med schysst pris dessutom så man har råd att nöta upp dom... _________________ Tord Ringenha11 |
||||
Calibran är ju ruggigt tung.... min kadett belastar 205 breda Kumho nog tror jag... Går det med rätt inpressning på fälgarna att t.ex. få på 225/45 R16 på Calibran (säg efter valsning av skärmar) så är det nog en bra kombination. _________________ Fredrik Boivie
Kör nu Lotus Exige S2, tidigare Westfield & andra Lotus |
||||
Är inga bekymmer med lite extra vikt, bara att välja en hårdare gummiblandning, självklart måste man ha rätt hjulvinklar också. Vill man ha bredare så finns det 235/40-17. Toyo Trampio R888 finns i 215/45-17. _________________ Carl Arwidsson Astra GSi 1,04:58 Kinnekullering |
||||
har inte gjort det än, men det är ju en lång väntan tills jag behöver däcken nu då jag missar samtliga evenemang som är kvar... har inte plats för fler däck i förrådet så jag tänkte att jag kör enbart på r-däck... _________________ Tord Ringenha11 |
||||
![]() |
Däck för banåka
r-däck i 215/40/17 ?
|
1201 besök totalt |