Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Toyota GR Yaris - Orange! Såld
<<   1, 2, 3 ... 24, 25, 26 ... 79, 80, 81   >>
77 besök idag (198455 totalt)
linpaul
Motala
Här sen Maj 2005

Re:

JBT skrev:
Är det någon som vet hur många kilo man spar om man kastar ur baksätet?

På min RC-F vägde baksäte plus lite plastdetaljer ca 24kg, och då var det ett "lätt" baksäte utan några bekvämligheter. Yarisens baksäte kan nog ligga på ungefär samma vikt (killgissar)...

GR Yaris -21såld
Lexus RC-F Track Edition - 20 såld
Focus RS MkII -10 såld
Honda MB6 -97 såld
M535i -86 såld
Citera
acey
Stockholm
Här sen Jun 2011

Harry Catchpole har kört! Grattis till en kul bil!

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Re:

linpaul skrev:
Svincool i den färgen thumbs up thumbs up thumbs up

När frontspoilern kommer på plats, då jäklar anåda

Ser jättebra ut nu när den är skitig också

kallinge
Här sen Jul 2005

Lyyyysande thumbs up

Flen
Här sen Mar 2013

Ibland kör jag bana. Fast rätt sällan ändå.
Citera
Tord
Ekerö
Här sen Jun 2004

Där finns ett batteri, tack för titten Magnus!

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Re:

Tord skrev:
Där finns ett batteri, tack för titten Magnus!
[img]https://rejsa.nu/im/user/2032/2020-12-03-15-11-06_c4f73dd0-de04-418d-83aa-951732457bf3.jpeg[/i mg]

Har du beställt nu?

Här sen Maj 2004

Kommande setup för apex n-ring

Länk:

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Vad tror ni, får jag in fyra stycken 265/35-18 kompletta M2 hjul OCH två 10x18 fälgar i Yarisen? Blir kanske lite pussel

Gbg
Här sen Nov 2012

Re:

Magnus Thomé skrev:
Vad tror ni, får jag in fyra stycken 265/35-18 kompletta M2 hjul OCH två 10x18 fälgar i Yarisen? Blir kanske lite pussel

Kan du använda passagerarsätet så lär det gå utan problem thumbs up

Citera
NBC2

Här sen Dec 2007

Dragkrok och takbox ala'Streetweek

Jag läser ofta men kommenterar sällan,
Grattis till en fin bil!
Bra jobbat!
Men jag vill snart se filmer från när du kör den på is

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Re:

NBC2 skrev:
Dragkrok och takbox ala'Streetweek

Jag läser ofta men kommenterar sällan,
Grattis till en fin bil!
Bra jobbat!
Men jag vill snart se filmer från när du kör den på is

Jag vill snart göra filmer när jag kör på is

Peking
Här sen Mar 2004

Nissan GT-R

www.23GTR.se - ALLT du behöver till din Nissan GT-R!

www.facebook.com/23GTR.se
Citera
NBC2

Här sen Dec 2007

YNF!

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Körde en nätt liten rundtur Sthlm-Gbg-Sthlm idag.

När jag körde upp bilen från Linköping så kände jag av lite i ryggen att jag behövde någon sorts svankstöd (M2an hade ett ypperligt justerbart). Så det från Recaro som jag fick tips om fick temporär montering Tänkte det kunde vara bra med en långttest av var den satt bäst höjdledes. Det funkade skitbra såhär, satt som en prins 100 mil.

Måste säga att bilen är alldeles utmärkt på motorväg. Absolut inte bullrigare än M2an (vilket iof inte säger så mycket, den var ganska bullrig). Mycket trevlig chassisättning, den känns inte liten eller kort alls över ojämnheter och 100% stabil utan vingel. Bestämd men inte hård alls. Däremot så niger den och squattar vid broms/pådrag. Följajohnfarthållare, automatiskt helljus, Android Auto med Waze o Spotify, rattvärme... gör ju det hela enkelt och angenämt. Sen är säkert en Golf R eller liknande ännu bättre för motorväg, mest att jag är lite imponerad över hur en ytterligare ett snäpp mindre bil ändå klarar det så bra.

Men en inte helt bra sak. Det regnade på bra och när jag bromsar första gången efter att inte ha bromsat på ett tag så funkar inte bromsarna riktigt som de ska. Med normal kraft på pedalen så bromsar det extremt dåligt först. Trycker man till utav helvete så tar dom okej efter ett ögonblick. Sen bromsar det normalt med normalt tryck på pedalen. Tills man inte bromsat på ett tag. Provade en stor bunt ggr med samma resultat. Det obehagliga var att några enstaka gånger så var det knas bara på ena sidan och bilen drog toksnett. Har ju hört om en del bilar som haft problemet förr om åren innan de fick ordning på det? Är väl t.o.m så att vissa bilar regelbundet sätter an beläggen för att det inte ska bli såhär? Eller är det en skröna?

Kungsbacka
Här sen Dec 2020

För 1 vecka sedan visste jag inte ens om att det fanns en rolig Yaris. Jag har förknippat Yaris med Lillemor 62 så inte riktigt känts som min typ av bil.

Kollade massa reviews under några dagar och igår så blev det en beställning av en Vit med circuit pack, när jag lämnade handlaren så undrade jag för en stund vad jag precis gjorde Har nog aldrig beställt en bil så fort.

Planerad leverans i Mars, nu längtar jag tills det börjar komma roliga prylar till den så man kan börja planera och fundera vad man behöver.

Verkar vara en helt fantastisk maskin.

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Välkommen i klubben av plötsligt förvånade Toyotaentusiaster

Greven78 skrev:
... Jag har förknippat Yaris med Lillemor 62...

Vet mer än en som klurat på att strajpa deras Yaris med texten "Fridas hemtjänst" eller "Brittas städservice" typ som man ju ser på en hel del småYarisar o liknande bilar.

Kungsbacka
Här sen Dec 2020

Re:

Magnus Thomé skrev:
Välkommen i klubben av plötsligt förvånade Toyotaentusiaster

Greven78 skrev:
... Jag har förknippat Yaris med Lillemor 62...

Vet mer än en som klurat på att strajpa deras Yaris med texten "Fridas hemtjänst" eller "Brittas städservice" typ som man ju ser på en hel del småYarisar o liknande bilar.

Tack för det, ja en städfirmestrajp kanske vore nåt

Laholm
Här sen Nov 2002

Re:

Magnus Thomé skrev:

Men en inte helt bra sak. Det regnade på bra och när jag bromsar första gången efter att inte ha bromsat på ett tag så funkar inte bromsarna riktigt som de ska. Med normal kraft på pedalen så bromsar det extremt dåligt först. Trycker man till utav helvete så tar dom okej efter ett ögonblick. Sen bromsar det normalt med normalt tryck på pedalen. Tills man inte bromsat på ett tag. Provade en stor bunt ggr med samma resultat. Det obehagliga var att några enstaka gånger så var det knas bara på ena sidan och bilen drog toksnett. Har ju hört om en del bilar som haft problemet förr om åren innan de fick ordning på det? Är väl t.o.m så att vissa bilar regelbundet sätter an beläggen för att det inte ska bli såhär? Eller är det en skröna?

Min E91:a betedde sig exakt så, var jäkligt obehagligt.

Mini Cooper JCW -19
BMW i4 M50
Citera
37:an
Stockholm
Här sen Feb 2007

Re:

Magnus Thomé skrev:
Är väl t.o.m så att vissa bilar regelbundet sätter an beläggen för att det inte ska bli såhär? Eller är det en skröna?

Inte en skröna, är en funktion som moderna bilar har i deras ABS system. Påtala detta, funktionen borde finnas, kanske den inte funkar som den ska (går ställa in i olika styrkor) eller inte är påslagen. Det blir extra påtaglig när det finns salt på vägen som kan skapa en 'slemhinna' på skivorna som först måste bromsas bort innan de tar. Om jag minns rätt hade min BMW E81 problem med detta...
Om inte systemlösning finns, så kan man vänsterbromsa lite lätt regelbundet, bra träna finkänsligheten där så man kan fintrimma nigningen under 'dynamiska körförhållanden'.

PS: kul med städfirma, jag skulle nog köra på hemtjänstreklam, så är det ingen som är förvånad när man kör lite 'ryckigt' - bråttom till nästa brukare

Toyota GR Yaris - Orange! Såld
<<   1, 2, 3 ... 24, 25, 26 ... 79, 80, 81   >>
77 besök idag (198455 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande