Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 24, 25, 26 ... 79, 80, 81 >> 77 besök idag (198455 totalt) |
Re:
På min RC-F vägde baksäte plus lite plastdetaljer ca 24kg, och då var det ett "lätt" baksäte utan några bekvämligheter. Yarisens baksäte kan nog ligga på ungefär samma vikt (killgissar)... _________________ Linus Pålsson GR Yaris -21såld Lexus RC-F Track Edition - 20 såld Focus RS MkII -10 såld Honda MB6 -97 såld M535i -86 såld |
||||
Re:
Har du beställt nu? ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||
Re:
Kan du använda passagerarsätet så lär det gå utan problem ![]() _________________ David Johansson BMW 335i E92 (Alpinweiss) BMW CS Motorsport |
||||
Re:
Jag vill snart göra filmer när jag kör på is ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||
_________________ Perra Pettersson Nissan GT-R www.23GTR.se - ALLT du behöver till din Nissan GT-R! www.facebook.com/23GTR.se |
||||
Körde en nätt liten rundtur Sthlm-Gbg-Sthlm idag.
När jag körde upp bilen från Linköping så kände jag av lite i ryggen att jag behövde någon sorts svankstöd (M2an hade ett ypperligt justerbart). Så det från Recaro som jag fick tips om fick temporär montering ![]() ![]() Måste säga att bilen är alldeles utmärkt på motorväg. Absolut inte bullrigare än M2an (vilket iof inte säger så mycket, den var ganska bullrig). Mycket trevlig chassisättning, den känns inte liten eller kort alls över ojämnheter och 100% stabil utan vingel. Bestämd men inte hård alls. Däremot så niger den och squattar vid broms/pådrag. Följajohnfarthållare, automatiskt helljus, Android Auto med Waze o Spotify, rattvärme... gör ju det hela enkelt och angenämt. Sen är säkert en Golf R eller liknande ännu bättre för motorväg, mest att jag är lite imponerad över hur en ytterligare ett snäpp mindre bil ändå klarar det så bra. Men en inte helt bra sak. Det regnade på bra och när jag bromsar första gången efter att inte ha bromsat på ett tag så funkar inte bromsarna riktigt som de ska. Med normal kraft på pedalen så bromsar det extremt dåligt först. Trycker man till utav helvete så tar dom okej efter ett ögonblick. Sen bromsar det normalt med normalt tryck på pedalen. Tills man inte bromsat på ett tag. Provade en stor bunt ggr med samma resultat. Det obehagliga var att några enstaka gånger så var det knas bara på ena sidan och bilen drog toksnett. Har ju hört om en del bilar som haft problemet förr om åren innan de fick ordning på det? Är väl t.o.m så att vissa bilar regelbundet sätter an beläggen för att det inte ska bli såhär? Eller är det en skröna? _________________ ![]() |
||||
För 1 vecka sedan visste jag inte ens om att det fanns en rolig Yaris. Jag har förknippat Yaris med Lillemor 62 så inte riktigt känts som min typ av bil.
Kollade massa reviews under några dagar och igår så blev det en beställning av en Vit med circuit pack, när jag lämnade handlaren så undrade jag för en stund vad jag precis gjorde ![]() Planerad leverans i Mars, nu längtar jag tills det börjar komma roliga prylar till den så man kan börja planera och fundera vad man behöver. Verkar vara en helt fantastisk maskin. _________________ Marcus Mörner |
||||
Välkommen i klubben av plötsligt förvånade Toyotaentusiaster
![]() ![]() ![]() ![]()
Vet mer än en som klurat på att strajpa deras Yaris med texten "Fridas hemtjänst" eller "Brittas städservice" typ som man ju ser på en hel del småYarisar o liknande bilar. _________________ ![]() |
||||
Re:
Tack för det, ja en städfirmestrajp kanske vore nåt ![]() _________________ Marcus Mörner |
||||
Re:
Min E91:a betedde sig exakt så, var jäkligt obehagligt. _________________ J0hanC@rlström Mini Cooper JCW -19 BMW i4 M50 |
||||
Re:
Inte en skröna, är en funktion som moderna bilar har i deras ABS system. Påtala detta, funktionen borde finnas, kanske den inte funkar som den ska (går ställa in i olika styrkor) eller inte är påslagen. Det blir extra påtaglig när det finns salt på vägen som kan skapa en 'slemhinna' på skivorna som först måste bromsas bort innan de tar. Om jag minns rätt hade min BMW E81 problem med detta... Om inte systemlösning finns, så kan man vänsterbromsa lite lätt regelbundet, bra träna finkänsligheten där så man kan fintrimma nigningen under 'dynamiska körförhållanden'. PS: kul med städfirma, jag skulle nog köra på hemtjänstreklam, så är det ingen som är förvånad när man kör lite 'ryckigt' - bråttom till nästa brukare ![]() ![]() _________________ Frederik \/an De \/\/a||e |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 24, 25, 26 ... 79, 80, 81 >> 77 besök idag (198455 totalt) |