Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 3 besök senaste veckan (19231 totalt) |
akta när du svetsar röret till bromsvågen. Tveksamt att lagret kommer röra sig eftersom det slår sig av värmen.
Du kommer sannolikt behöva hona/efterbearbeta röret för att få bra passform. ![]() |
||
Re:
Tack för rådet, har tänkt på det, den har klarat sig än så länge med 4 punkter. Tänkte köra försiktigt och låta det svalna emellan och se om det klarar sig. Annars får jag väl brotcha den efteråt ![]() _________________ Wilhelm von Heideken BMW E30 316i -89 Volvo 740 GLE -89 (turbo) Volvo 760 GLE -89 |
||
Har fått tillbaka mina bärarmar från blästring så har svetsat på förstärkningar och målat.
![]() ![]() Bryggan sitter uppe för att måtta in och korta kardanen. Nu är det riktigt nära att kunna få ner den på hjul! ![]() Och såhär ser början på avgaset ut ![]() _________________ Wilhelm von Heideken BMW E30 316i -89 Volvo 740 GLE -89 (turbo) Volvo 760 GLE -89 |
||
![]() Bärmarmar på torkställning ![]() Blev lite färg på naven med så dom håller sig fräscha ![]() Nya lager i. Men nu sket det sig när det kom till att montera bärarmarna. Tydligen är den ena inte helt rak och passar inte emellan infästningarna. Saknas några millimeter. Förhoppningsvis går det att rikta till Inhandlat lite soppasystemgrejjer ![]() ![]() ![]() ![]() Kom på att jag ville sy ihop buren med fjäderbenstornen så det blev lite ändring ![]() ![]() ![]() ![]() När jag ändå var igång med svetsen så fick jag för mig att göra klart hjulhuset bak. Lite justering till så blir det nog bra! Vill försöka få det att likna andra sidan så gott det går. Behöver ju inte bulan där uppe längre eftersom jag ska dra tankröret ner i fuelcellen _________________ Wilhelm von Heideken BMW E30 316i -89 Volvo 740 GLE -89 (turbo) Volvo 760 GLE -89 |
||
_________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||
Re:
Tack så mycket! ![]() ![]() Har svetsat lite idag. Inga snygga svetsar men får man slipa lite så blir det nog bra. Mycket bockande och klippande för att det ska passa. Sen ska plattan till buren justeras till _________________ Wilhelm von Heideken BMW E30 316i -89 Volvo 740 GLE -89 (turbo) Volvo 760 GLE -89 |
||
![]() ![]() Nu är passagerarplatsen klar! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Det finns lite hål att lägga igen, svetsen får gå hårt ![]() ![]() ![]() Hjulhuset är äntligen klart! ![]() Den hade gärna fått vara färdigsvetsad nu... Men det är en hel del kvar ![]() Bakvagnen i stort sett komplett ![]() _________________ Wilhelm von Heideken BMW E30 316i -89 Volvo 740 GLE -89 (turbo) Volvo 760 GLE -89 |
||
![]() passagerargolvet är färdigsvetsat och grundat ![]() ![]() ![]() Bakänden är nästan klar, lite helsvetsning kvar bara! ![]() ![]() ![]() Slängde på bakvagnen och bilen fick se solljuset för först gången på 1,5år, en riktig motivationshöjare ![]() ![]() Har även grejjat lite mer med bromsvågen ![]() ![]() _________________ Wilhelm von Heideken BMW E30 316i -89 Volvo 740 GLE -89 (turbo) Volvo 760 GLE -89 |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 3 besök senaste veckan (19231 totalt) |