| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar | 

![]()  | 

Skruva banåkabil

Bafflar till oljetråg
		 | 
		2 besök senaste veckan (806 totalt) | 
| 

Bafflar till oljetråg                                        
					Jag tänkte passa på att bygga om oljetråget med bafflar till banbilen. Har ni några tips eller erfarenheter att dela med er av? Behöver man original plåten över sumpen? Om den måste vara kvar så betyder det att bafflar osv måste få plats under plåten.   

_________________ F r e d r i k G e r l i n g  | 
	||||
| 

Re:                                                          

Ser bra ut! Frågan är om man behöver den övre plåten? Kanske hindrar oljan från att skumma från veven... Du monterade aldrig några luckor? _________________ F r e d r i k G e r l i n g  | 
	||||
| 

Plåten är till för att oljan inte skall dras upp av vinddraget från vevaxeln.

Man brukar ofta sätta dit större och mer avancerade påtar på racemotorer. Surfa och sök bilder på windage tray så ser du. Om du inte har tillgång till tig-svets för aluminium borde du kunna göra bafflarna i svartplåt och svetsa dem mot undersidan på den skruvade plåten _________________ Mikael Söderholm  | 
	||||
| 

Så här gjorde jag mitt.

Men luckor och har fungerat kalas i alla år. https://www.garaget.org/mypage/?page _________________ Henrik Dahl  | 
	||||
| 

Re:                                                          

Ja det är nog bättre svetsa i den plåten än att svetsa direkt i alu tråget. Kanske inte brver svetsa fast det? Får se om man kan konstruera så man låser plåtarna med den övre topplåten annars. _________________ F r e d r i k G e r l i n g  | 
	||||
| 

Re:                                                          

Riktigt snyggt jobb att bygga eget tråg _________________ F r e d r i k G e r l i n g  | 
	||||
| 

Re:                                                          

gjorde du även själva luckorna själv? jag har sökt efter luckor till ett tråg jag ska bygga _________________ Marcus Lindkvist Datsun 240Z -71 Porsche 964 TURBO -91 Bmwcup E36 M3 #77 såld  | 
	||||
| 

Re:                                                          

Köpte vanliga små gångjärn bara, loppa dit så dom inte kan öppna helt utan runt 45° om jag inte minns fel. Många år sedan jag byggde detta. _________________ Henrik Dahl  | 
	||||
![]()  | 

Skruva banåkabil

Bafflar till oljetråg
		 | 
		2 besök senaste veckan (806 totalt) |