Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Motorjournalen 20/9
<<   1, 2, 3   >>
4704 besök totalt
Niklas Maravic
Örebro
Här sen Jan 2003

Hjälpmoderator

De sa att killen med Badstern var känd i bankretsar och hade två tidigare uppmärksammade projekt. Vilka var de?

Team Swedish Racing Mates
Citera
Daniel Steiner
Sjöbo
Här sen Apr 2003

Hjälpmoderator

Niklas Maravic skrev:
De sa att killen med Badstern var känd i bankretsar och hade två tidigare uppmärksammade projekt. Vilka var de?

Sist var det väl en Supra?
Sen har han haft en Audi TT men det var väl mest styling?
Likaså hans golf och A3:a tror jag.

Örebro
Här sen Jan 2003

Hjälpmoderator

Silversupran???

Team Swedish Racing Mates
Citera
Daniel Steiner
Sjöbo
Här sen Apr 2003

Hjälpmoderator

Niklas Maravic skrev:
Silversupran???

Näe

nån svart.
Den där silver är ju raktfram bil.

Ja, jag läser bilsport då och då

Brämhult
Här sen Jan 2003

Bäst med dagens program var ju att se vad som kommer nästa vecka!

Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen
Citera
Petter

Här sen Mar 2003

MatroxMGA skrev:
dagens fråga är ju aningen irriterande, vem kan inte räkna ut att folkrace är svaret! Tvekar på att de flesta som ser programmet associerar Porsche med ett pris på 4500kr

Med en lätt fråga lockar många att ringa.
Motorjournalen hade förra veckan ca 175000 tittare, om 5% (gissning) ringer in á 5:- "så får dom in nästan 44000:-
Skulle dom ta en svår fråga som alla på rejsa skulle se som en utmaning tror jag inte att mer en än 0,5% skulle ringa och då skulle dom få in knappt 4400:-

Även om inte %-satserna stämmer så är jag ganska säker på att svaret är så enkelt, annars skulle dom garanterat haft lite mer utmanande frågor.
Rätt eller fel Det är ju ett vinstdrivande företag som ska tillgodose aktieägarna, samtidigt så får dom ju in pengar att göra ett bra program bättre thumbs up

Göteborg
Här sen Dec 2002

Niklas Maravic skrev:
Silversupran???

Nej nej..
Svart Toorasponsrad, denna:

och ja.. jag läser bilsport...
Kadetten ska faktiskt vara med i den tidningen nu i vinter också...

Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
M|cke F@.gner
Jönköping
Här sen Dec 2002

Skönt att se att det inte bara e BMW som har lite tveksam design på de nya bilarna grillen e verkligen ful på nya A6

Ett varv på knutan var ju helt galet fort gick det ju

Trots ett mkt bra program så tror jag att det blir bättre nästa måndag
Vilket insugsljud asså

Västerås
Här sen Jan 2004

Jag säger bara MEEEEER...nästa måndag...

Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Figgz skrev:
Niklas Maravic skrev:
Silversupran???

Nej nej..
Svart Toorasponsrad, denna:
http://figgz.mine.nu/traffar/2dagars_03/images/IMGP1211.JPG

och ja.. jag läser bilsport...
Kadetten ska faktiskt vara med i den tidningen nu i vinter också...

Den träffen var jag på Har för mig att bilen hade banpremiär med honom den gången?

och jag läser också Bilsport inte helt o-ofta (speciellt om det står Superstage på framsidan...)

Hjälsta
Här sen Nov 2002

Det var som sagt en del trevliga bilar med och det är väl inget fel på fiskpinnar.

Finspång
Här sen Apr 2004

Är det nån mer än jag som inte riktigt gillar Zondan? Visst den är snabb och så...men jag vet inte riktigt...

Stockholm/Skogås
Här sen Apr 2003

Lundin skrev:
Är det nån mer än jag som inte riktigt gillar Zondan? Visst den är snabb och så...men jag vet inte riktigt...

Vi är i alla fall två. Vulgo är ett begrepp som dyker upp när jag ser Zondan.
Bakom ratten kanske är en annan sak? Mycket pengar och god smak går inte
alltid hand ihand. Dags att skaffa mycket pengar :woot:

Ronneby
Här sen Sep 2003

Jag tycker inte heller att Zondan är speciellt snygg men det är kul med en design som sticker ut.
om man snackar vulgo-design så är ju faktiskt Mercedes SLR ännu värre i mina ögon.

Koenigseggen ser ju riktigt sansad ut om man jämför med de två

meldert
Eskilstuna
Här sen Aug 2004

Petter skrev:
MatroxMGA skrev:
dagens fråga är ju aningen irriterande, vem kan inte räkna ut att folkrace är svaret! Tvekar på att de flesta som ser programmet associerar Porsche med ett pris på 4500kr

Motorjournalen hade förra veckan ca 175000 tittare, om 5% (gissning) ringer in á 5:- "så får dom in nästan 44000:-
Skulle dom ta en svår fråga som alla på rejsa skulle se som en utmaning tror jag inte att mer en än 0,5% skulle ringa och då skulle dom få in knappt 4400:-

Även om inte %-satserna stämmer så är jag ganska säker på att svaret är så enkelt, annars skulle dom garanterat haft lite mer utmanande frågor.
Rätt eller fel Det är ju ett vinstdrivande företag som ska tillgodose aktieägarna, samtidigt så får dom ju in pengar att göra ett bra program bättre thumbs up

Dessutom tror jag det har att göra med regler som finns för frågesport och lotteri... Det är åtminstone så att det är olika vinstskatt på lotteri och frågesport. Om frågorna är tillräckligt lätta räknas vinsten som lotterivinst.

Förövrigt har jag också svårt för Zondan (använde utrycket vulgo i ett tidigare inlägg i denna tråd) Koenigseggen är ju då mycket trevligar även om jag har lite svårt för även den från sidan ser den liksom för lång ut bakom föraren... Å andra sidan har jag inte sett någon av bilarna i verkligheten och möjligen skulle man då ha en något annorlunda åsikt...

Lomma
Här sen Jan 2003

Ett mycket bra avsnitt MJ var det, särskilt det som var från TopGear. En AH-64D Longbow går jag igång på

Kanske lite svårt att skaffa bara

Varvet runt knutan var helt overkligt, attans vad det gick. Tycker grabbarna i PCSR kör fort sen får man se en Radical

/Björn

Porsche 944 TURBO
Citera
Magnus K
Linköping / Vikingstad
Här sen Jul 2003

964c2 skrev:
Varvet runt knutan var helt overkligt, attans vad det gick. Tycker grabbarna i PCSR kör fort sen får man se en Radical

Stod i depp-ån och kollade på Radical- + Porsche Carrera Cup(?)-rejsen samt STCC-rejset. Om jag minns rätt så var varvtiderna (Mantorp långa) respektive:
Radical      1.17.xx
Porsche GT3  1.20.xx (osäker!?)
STCC         1.23.xx

Mvh
Mangan

Svante
Åstorp
Här sen Jul 2004

Döm om min förvåning när en granne dök upp i programmet... Med choppern, filmat hemma i vår gata i hans garage... kul, kanonkul..

No turbos , no superchargers, just pure petrolhead heaven!!!
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002

Du Peter...

Varför gör man påannonseringar mitt i programmet? Jag kan köpa att man har det inför reklamavbrott (Men det är även otroligt irriterande där), men mitt i programmet känns lite malplacerat... förstör flytet i programmet!
Har man problem att fylla programtiden?
Tror nog att dom som satt sig för att titta är trogna kunder som inte behöver tjat för att sitta kvar... Känns Amerikanskt denna reklam för programmet hela tiden... Ingen possetiv känsla .

NS BTG: 9.10.21

Citera
MatroxMGA
Skåne
Här sen Okt 2003

Petter skrev:
MatroxMGA skrev:

Självklart är det pga av ekonomiska skäl, vilket jag kan respektera. Själv så ringer jag inte och svarar på frågan när jag vet att alla ( i stort sett ) som ringer in svarar rätt. Känns meningslöst.
Men jag unnar verkligen MJ större budget, och om det nu betyder att de måste få in pengar genom enkla tittar-frågor så ok, får väl börja ringa in Gissar dock på att det är fler än 5% av tittarna som svarar.

Philip Lundh
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Fredrik C skrev:
Du Peter...

Varför gör man påannonseringar mitt i programmet? Jag kan köpa att man har det inför reklamavbrott (Men det är även otroligt irriterande där), men mitt i programmet känns lite malplacerat... förstör flytet i programmet!
Har man problem att fylla programtiden?
Tror nog att dom som satt sig för att titta är trogna kunder som inte behöver tjat för att sitta kvar... Känns Amerikanskt denna reklam för programmet hela tiden... Ingen possetiv känsla .

Det uppfanns väl en gång i tiden för att se till att tittarna inte bytte kanal under reklampausen men det är nog knappast något större problem för MJ.

Som MJ använder det så blir det lite av en entusiasmeringssektion. Ett sätt att få tittaren ännu mer i gasen över vad han tittar på liksom. Men de sektionerna är lite väl långa nu i MJ kan jag tycka.

Annars stor thumbs up för bra presenterade reportage! Alla hade nog supit till lite lagom innan ( ) för att slappna av och inte bli lite stela i presentationerna, utan lagom lediga så att allt flödade naturligt!

Motorjournalen 20/9
<<   1, 2, 3   >>
4704 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande